netwerk

Ik heb een vraag getsteld waar hier niemand antwoord op weet. (ik kreeg geen i.i.g.) Aangezien het over McSoup in een netwerk ging dacht ik dat de vraag hier gesteld kon worden. Ik krijg het programma op een client in het netwerk niet aan de gang. Hij vindt de nieuws-server gewoon niet. Niet een nieuwsprogramma trouwens. Misschien dat het te maken heeft met nieuws van @home. Maar waarschijnlijker is dat deze vraag eigenlijk een netwerk vraag is. Kan iemand mij zeggen waar ik die vraag dan beter kan stellen ?

BVD

Sowieso ben je beter af in het onderdeel "Internet en Netwerken". Ik heb je draad dus een zetje gegeven die kant op.

De volgende keer dat je met een prangende vraag zit raad ik je aan de zoekfunctie te gebruiken. Wie weet is je vraag al een keer door iemand anders gesteld en beter nog misschien: ook reeds beantwoord.

Succes!

Ik heb zitten zoeken maar krijg niks gevonden met mcsoup ? Het enige wat versiontracker aangeeft is alphabet soup...

Wat voor iets is het ? gebruikt het de poort voor newsgroepen ?
kortom, wat is het, wat doet het (in jouw geval, wat doet het niet)

tonie, ik zou als ik jou was de draadtitel ook een iets duidelijker tintje geven door 'm bijvoorbeeld te vervangen door kernwoorden waardoor mensen kunnen zien waar je vraag over gaat. "Netwerk" is wel heel erg algemeen.

hebt je wel internet op die mac, hangt ie direct aan je kabelmodem?

@home stelt standaard je werkgroep in op @home zodat “news” resolved naar de echte newsserver (er zijn er feitelijk maar 2), news.home.nl zou in theorie ook moeten werken (maar mijn ervaring is dat deze niet altijd goed resolved) dus het beste kun je ff informeren wat voor een lokale dns naam @home voor jou gebruikt (news.tilbu1.br.home.nl is bijv een newsserver dns naam voor abonnee’s in tilburg)

ff voor de duidelijkheid:

tonie heeft het over MacSoup, een usenet-reader.

en als je de juiste DNS hebt (wat sgaap zegt) zou het moeten werken
(tenzij je overal gebanned bent :mrgreen: )