Netwerkje Jag/WIN98 - bij wie werkt het 2 kanten op ???

OK, nu ik Jaguar draai kan ik eindelijk vanaf m'n Mac, en het lukt me nu om de bestanden van m'n PC te benaderen, kan zelfs schrijven en wissen, erg mooi allemaal. Het zou alleen wel fijn zijn als dat de andere kant op ook zo zou werken. :) Ben zo ver: Ik heb een gebruiker aangemaakt (PC) die in mag loggen vanuit windows. In samen gebruik staan aan: de Persoonlijke bestands server, de windows-bestands server, persoonlijke webserver en extern inloggen.

Als ik op de windowsbak naar de "netwerkomgeving" ga staat daar netjes mij "Mac", maar wil ik inloggen, dan zegt ie dat m'n wachtwoord niet klopt (nou zo lang kan ik dat nog wel onthouden hoor, dus daar ligt het niet aan, maar aan wat dan wel???)

Heb zo links en rechts al naar wat soortgelijke problemen gekeken op t forum, maar "mijn" oplossing heb ik nog niet kunnen vinden :frowning:

AUB wat hulp :slight_smile:

[quote:post_uid0="appie3600"]Als ik op de windowsbak naar de "netwerkomgeving" ga staat daar netjes mij "Mac", maar wil ik inloggen, dan zegt ie dat m'n wachtwoord niet klopt (nou zo lang kan ik dat nog wel onthouden hoor, dus daar ligt het niet aan, maar aan wat dan wel??????)[/quote:post_uid0] Je geheugen is prima.Maar het ligt wel aan het wachtwoord.Ik kan mij herrinneren iets gelezen te hebben over dit probleem.De Mac kan je wachtwoord niet herkennen omdat het aantal of het soort tekens of de combinatie niet geaccepteerd wordt.Een ander wachtwoord zou moeten helpen,alleen weet ik niet meer wat wel en niet mag.Gewoon proberen. succes ermee.

Hmmm het idee dat Torz aangeeft lijkt me sterk.. Ik heb ook het probleem gehad... en soms nog.. Heel vreeemd? Zo vaak loop ik niet gegevens heen en weer te zeulen, maar toch. Je wilt graag dat het werkt.. Ben er nog niet achter wanneer het werkt en wanneer niet?

Dus als ik er achter ben hoor je het natuulijk wel ergens hier op een forum… Zal dan een euforie forum zijn :slight_smile:

mk

Misschien heb je hier wat aan: [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107083]http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107083[/url]

Ah nu gaat er weer een lampje branden.Je kan niet inloggen als guest.Ik wist dat er iets met passwords was Het beste is een nieuwe gebruiker voor de windows client aan te maken met een eigen password.

Bedankt voor jullie inzet :) Het is me gelukt om de boel werkende te krijgen. M'n netwerk lokatie onder Jaguar stond op "automatisch", daar heb ik "WORKGROUP" van gemaakt (net zoals het op dat windows-ding heet). En ik heb een account aangemaakt zonder wachtwoord. Heb eerst een keer op m'n mac ingelogt op dat account, kennelijk bestaat het dan pas ECHT. Nu werkt het prima :D