Ook al heb ik dit hele forum inmiddels nagelezen, ik krijg de zaak niet lekker aan de gang. Daarom deze vraag om hulp. De situatie is als volgt: Ik heb een Airport Extreme basisstation en een iBook die daar vrolijk gebruik van maakt (internet via ADSL + printer). Dit weekend een draadloos netwerkkaartje in de Win98-doos gestopt van zoonlief. Na het nodige gemodder leek het te werken: email en browsen vanaf de PC en ook (via bestandsdelen van Windows) de mogelijkheid om vanaf de Apple bestanden op de PC te bekijken en over te halen naar de Apple (en terug). [color=red:b45d76a11e]Het vervelende is dat het altijd maar eventjes goed gaat![/color:b45d76a11e] Dan hangt de PC en helpt alleen een harde reset. Dat geldt zowel voor browsen met IE op de PC als het kopieren van bestanden tussen PC en Apple (of andersom). Als er op dat moment bestanden tussen PC en iBook worden gekopieerd dan hangt de iBook overigens ook. Instellingen zijn als volgt:
[color=red:b45d76a11e]Airport Extreme:[/color:b45d76a11e]
- codering via WEP geactiveerd (ook op de PC)
- netwerk: verspreid IP-adressen, een gezamenlijk IP-adres via DHCP en NAT
- internet: verbonden via Ethernet, configureer via DHCP, domeinnaam = lan, ID DHCP cliënt niet ingevuld, WAN ethernet snelheid: automatisch
- op de overige tabbladen van het Airport Extreme hulpprogramma is niets ingevuld.
[color=red:b45d76a11e]PC:[/color:b45d76a11e]
- authentificatie: shared key, WEP encryption 128bits, netwerkwachtwoord hexadecimaal ingevoerd
- bij netwerkinstellingen is opgegeven dat gebruik moet worden gemaakt van DHCP
Wie brengt er licht in de duisternis?
Hans
:x :? :mrgreen: