Netwerkje met airport

Sinds vandaag ben ik eindelijk van de kabelspagetti af :lol: Ik heb mijn iMac flatscreen en iBook uitgerust met airportkaartjes, mijn Alcatel modem (getweakt) aan de base station gehangen en binnen 10 minuten was ik online :lol: Ik had dit veel eerder moeten doen :P

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: GEFELICITEERD :mrgreen: :mrgreen: Ik had het al eerder gedaan, ook iMac en iBook, en ben zEEEEEEEr tevreden. Veel plezier :P

ik geniet er ook al maanden van, geen geklooi met kabeltjes etc. en snel genoeg!

Ik ben toch niet zo tevreden. Heb airport kaart (niet extreme) met een Vigor router die in de meterkaststaat. Als ik op de eerste verdieping ben heb ik geen volledig signaal.

Doe ik iets fout of kan dit zo zijn?

Maar werkt het? Ik heb altijd maar twee of drie streepjes twee kamers verder, maar het werkt wel gewoon.

Ja het werkt wel maar ik heb inderdaad drie streepjes. Toen had ik een ADSL-Lite abonnement en bleef er naar mijn mening te weing over.

Nu heb ik een Basic abonnement en is het beter, maar als je net je nieuwe spul utpakt en aansluit vond ik het wel een beetje een domper. Zeker omdat ik dat met Mac-spul nooit heb.

Hoezo domper, de streepjes geven aan hoe sterk je signaal is, als je niet vlak naast je zender zit is het signaal altijd zwakker (neemt met de derde macht af met de afstand) - dus dat is gewoon logisch. Wees ook maar blij dat je signaal niet supersterk is, anders kan iemand straten verder in je netwerkje lopen hacken en krijg je bandbreedte problemen met andere zenders etc.

[quote:18a7f9ba13="Thom"]Ja het werkt wel maar ik heb inderdaad drie streepjes. Toen had ik een ADSL-Lite abonnement en bleef er naar mijn mening te weing over.

Nu heb ik een Basic abonnement en is het beter, maar als je net je nieuwe spul utpakt en aansluit vond ik het wel een beetje een domper. Zeker omdat ik dat met Mac-spul nooit heb.[/quote:18a7f9ba13]

De reden dat je te weinig over had was dat er misschien wel eens iemand ‘meesurfde’. Nu met je basic hep je met misschien minder snel in de gaten…