Netwerkprinter in OS 9

Wij hebben een Xerox netwerkprinter, die voorheen enkel aan een mac met OS 9 hing. Nu heb ik de printer aan onze wifi router gehangen, zodat ik ook draadloos vanaf mijn powerbook kan printer. De instelling in OS X op de powerbook was heel gemakkelijk, gewoon even systeemvoorkeuren -> afdrukken en faxen -> printer toevoegen -> ip-printer -> ip-adres ingeven en het was klaar. Maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die printer op de Mac met OS 9 toevoeg? Ik heb zelf nooit met OS 9 gewerkt, en mijn vader (die met die mac werkt) weet het ook niet direct.

Ging dat niet via de "Kiezer" onder het applemenu? Je zult ook wel een driver nodig hebben. Ik heb ooit een NashuaTech laser netwerkprinter gehad. Daarvoor moest ik drivers installeren, de printer aanwijzen in de "Kiezer", de juiste poort kiezen, en de laserwriter 8 extentie aanzetten. Ik kon er ook een burobladprinter van maken maar hoe dat precies ging weet ik niet meer.

Het lijkt me eerder een protocollen kwestie. Ziet de Mac met classic de printer wel op het netwerk? Of de Powerbook. Heette dat niet "samen"?

[quote:835c1811b8="Rail"]Je zult ook wel een driver nodig hebben. [/quote:835c1811b8] Bedoel je een gewone printerdriver, of een driver specifiek voor het geval de printer in een netwerk hangt? Een gewone printerdriver staat er uiteraard al op, aangezien de printer tot nu toe steeds rechtstreeks aan de mac hing.

O... ja weer eens niet goed gelezen. Je hebt de driver al, er is geen specifieke netwerk driver nodig.

Krijg je de printer te zien met je netwerkbrowser? (onder appeltje)