netwerkprobleem met imac G5

Groooot probleem. Ik kan via mijn iMac geenenkele windows computer accesen. Ik zie ze wel onder netwerk maar als ik druk op Verbind dan krijg ik dit: [img:dc2da22e82]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8726[/img:dc2da22e82]

(btw: HJ2 is de computer die ik probeer te accesen)
en dan ook kan ik ook de iMac niet meer van op een windows computer accesen. Zelfs niet meer via ftp…

Kan iemand mij aub helpen

Wat gebeurt er als je handmatig inlogt (met appeltje K), en dan SMB:// [ip adres]? Wat voor PC probeer je in te loggen?

Raar, probeer inderdaad eens handmatig in te loggen

[quote:2fbc36c92e="walterb"]Wat gebeurt er als je handmatig inlogt (met appeltje K), en dan SMB:// [ip adres]? Wat voor PC probeer je in te loggen?[/quote:2fbc36c92e]

Dan gebeurt er evenveel alleen krijg ik een andere error message…
[img:2fbc36c92e]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8743[/img:2fbc36c92e]

en ik probeer in te loggen op een XP-computer maar ik heb het ook al geprobeert op een 2000 maar daar gebeurt evenveel…

Ik heb even goed gezocht op de apple site, en er wordt gemeld dat dat een melding is dat de windows computer niet goed gedeeld wordt, zie je de computer wel staan in de finder? Ik heb hier mijn XP pc ook gedeeld, een nieuwe gebruiker en wachtwoord gemaakt, het is toen wel gelukt uiteindelijk, ik zag 'shareddocs' verschijnen.

[quote:383419245d="walterb"]Ik heb even goed gezocht op de apple site, en er wordt gemeld dat dat een melding is dat de windows computer niet goed gedeeld wordt, zie je de computer wel staan in de finder? Ik heb hier mijn XP pc ook gedeeld, een nieuwe gebruiker en wachtwoord gemaakt, het is toen wel gelukt uiteindelijk, ik zag 'shareddocs' verschijnen.[/quote:383419245d]

Maar de hardeschijf is gedeeld en ik kan kiezen “C op HJ2” (hetgeen dat ik dus moet hebben) en ik zie hem ook in de finder…

Dat valt niet mee... misschien heeft het iets te maken met de machtigingen op de pc, dus rechtsklikken op de gedeelde map en bij gebruikers kijken hoe de permissies staan, dat kan ook problemen geven.

[quote:d466cbba1b="walterb"]Dat valt niet mee... misschien heeft het iets te maken met de machtigingen op de pc, dus rechtsklikken op de gedeelde map en bij gebruikers kijken hoe de permissies staan, dat kan ook problemen geven.[/quote:d466cbba1b]

dat geeft niet het probleem want ik heb een nieuwe gesharede map aangemaakt met de juiste permissies en ik krijg dezelfde error…

het werkt dus nogaltijd niet ...