Netwerkproblemen bij Apple ik ben er nu wel een beetje klaar mee

Sinds de El Capitan upgrade en vooral de laatste OS X update loop ik hier continue WiFi/uit - WiFi/aan te doen om een beetje stabiele verbinding te houden.

Gewoon uit het niets laden pagina’s ineens niet meer, 2 a 3 minuten laden - niets/vast… Druk ik op het WiFi symbool in de menubalk en schakel ik dan het netwerk uit en weer aan dan springt de site zo in beeld. Geen probleem.

Als ik wakker word, dan is het eerste dat ik doe wanneer ik achter de computer zit even de Mac App Store openen om te kijken of er updates zijn… Heel vaak wanneer ik dit doe dan zie je gewoon dat door deze actie ( openen van de app ) boven in de menubalk het Dropbox logo op grijs springt ( geen internet ). Sluit ik de Mac App Store af springt het internet weer aan en kan ik de Mac App Store weer openen en dan schiet alles in beeld.

Het is gewoon niet leuk meer, een probleempje prima daar kun je mee leven en tijdelijk omheen werken maar dit gaat helemaal nergens meer over.

Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met iets van 2.5 of 5GHz internet of wat dat allemaal moet inhouden. Die automatische switch tussen beide versies verloopt volgens mij gewoon niet goed bij Apple of bij mijn hardware.
Je kunt dit probleem vergelijken met je iPhone. Als je thuis op het WiFi zit te surfen en je loopt al internettende de deur uit dan zal je op straat ook zien dat wanneer je ongeveer 8 meter van je huis bent je geen pagina meer geladen krijgt omdat er niet automatisch wordt overgeschakeld op je internet van de provider. Je moet an altijd eerst uit Safari gaan. Dan weer terug in Safari en de pagina herladen om te zorgen dat je databundel van Vodafone gebruikt wordt.

Helemaal paars/geel word je van deze onzin. Het is nog veel erger wanneer mijn zus op bezoek komt, die heeft een porno iPhone 6s en als zij met haar iPhone op mijn internet komt dan is een van ons de klos. Of zij krijgt niets gedaan of ze gooit iedere van het internet af die geen mega hip nieuw toestel heeft en dan krijgen die niets gedaan.

Ik bedoel, ik heb een eerste generatie Time Capsule die staat sinds 2008 of zo op de vensterbank en daar heb ik nog nooit iets in hoeven aan te passen, alles verliep altijd prima totdat ik naar El Capitan ben gegaan. Het modem van Ziggo herstart ik ook zo nu en dan wanneer ik denk dat er problemen met hun netwerk zijn geweest maar dit probleem ligt duidelijk niet bij Ziggo hoe graag ik dat bedrijf ook in de shit zou willen duwen.

Zelfde probleem hier, maar dan met de publieke beta van 10.11.4 op een MacBook Air uit 2013 en AirPort Express. Draai je toevallig ook de publieke beta? Mijn idee was de beta de oorzaak is.

Nee ik doe nooit mee aan beta’s van Apple daar vind ik de basis van OS X of iOS te belangrijk voor.

Ik heb er ook last van en ik draai ook niet op een beta. Het is inderdaad zeer irritant. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met 2.4 Ghz of 5Ghz want ik heb hier een router die enkel 2.4 aan kan. Wat het dan wel is? Geen idee: toch Ziggo, slechte software van Apple? Waarschijnlijk het laatste.

Wat is trouwens een

[quote]
porno iPhone 6s [/quote] ?

Autocorrect is weer bezig.

Over welke Macs gaat het hier allemaal?

@Raymon,
Hier ook de beta, en Weer gemeld in de feedback. Jij ook?
@Shmoo,
Nu de netwerkkabel erin gedaan voor een stabiele verbinding.

Heb ik nu een verkeerd model gekocht? :stuck_out_tongue:

@Delta

Een rosegold met 128GB die je zelf niet hoeft te betalen…

@pruus

Ik ga eens de internetkabel erin doen.

Specs:

  • Time Capsule gen. 1
  • Mac mini 2014
  • iPhone 5c ( gebruik ik niet veel )
  • iPad Air ( ook problemen )
  • Apple TV 4 en 3 ( no problems )
  • iMac 2011 / Yosemite install ( no problems )

Ik ben bewust lekker op 10.10 blijven steken. Alles werkt prima dus ik zie geen enkele noodzaak om me onnodig ellende op de hals te halen.
Uiteraard heb ik wel een testpartitie gehad om het goed aan de tand te voelen, maar buiten dat sommige apps het af lieten weten (dat waarschijnlijk met een update wel weer is op te lossen) zag ik niets dat mijn hart sneller liet kloppen (in positieve of negatieve zin).

Ik denk dat het met Ziggo te maken heeft. Ben in hevige correspondentie met Ziggo. Hetzelfde probleem als hier boven. Uit, aan, uit, aan. Wel meerdere keren per uur.
Bottomline oplossing van Ziggo:
Laat door Ziggo de Ubee router in bridge zetten en dan alles laten afhandelen door Airport Express.

Mijn conclusie is dat de wifispot van Ziggo de boosdoener is, want als die uitgeschakeld wordt door deze handeling, zou alles prima werken volgens Ziggo.
Dat is de enige optie die Ziggo voorstelt.

Ik heb nergens last van, met veel Apple spul hier. Ook elders niet.

Dus zou het toch maar eens bij Ziggo zoeken.
Ze doen wel meer niet goed: http://www.nu.nl/internet/4208885/ziggo-klanten-hadden-last-van-trage-netflix-verbinding.html

Shmoo, hoe is wifi op iPad Air als je bij andere Wifi netwerk inlogt?

Overigens, Off topic, ik las gister in het nieuws dat veel ziggo gebruikers te kampen had met slecht functionerend Netflix. Kan samenhangend zijn met dit probleem.

@pruus Bekabeld internetten is altijd een beter plan, maar probeer dat es met iPad…

Zo vaak verlaat de iPad natuurlijk niet de woning, maar de keren dat ik bij mijn zus ben en de iPad heb meegenomen dan verloopt alles prima.

Ook als ik thuis de iPad gebruik via het datanetwerk van mijn iPhone ( Vodafone ) dan verloopt de verbinding gewoon soepel, soms word ik er zo gek van dat ik gewoon maar ga internetten op het Vodafone netwerk.

Het gekke is dat met internetkabel in de Mac mini het een stuk beter lijkt te functioneren, ik heb nu al zeker drie keer de Mac App Store geopend en elke keer opent de App Store content zich in één keer.

Van traag Netflix had ik gisteren volgens mij als enige geen last.

Om je het verschil te laten zien… Jammer dat de menubalk niet zichtbaar is.

Dit is zonder kabel en enkel op WiFi.

Dit is internet met kabel en WiFi uit.

Het Ziggo (voorheen UPC) wi-fi heeft mij al vaker problemen gegeven.
Sinds ik deze op de modem heb aangesloten en het Ziggo wi-fi signaal heb uit gezet, heb ik een veel betere en goed werkend wi-fi verbinding in en om het huis, en vooral geen problemen meer.

Daar waar ik voorheen geen wi-fi signaal in de tuin had, heb ik dit nu wel.
Ik overweeg zelfs om deze erbij aan te schaffen voor het 5Ghz netwerk.

Je moet eens op dat spinner symbooltje letten links, zodra je de App Store start is het … 1… 2… 3… hop en dan lijkt het alsof de content geforceerd opnieuw geladen wordt. Dit is sinds ze die patch hebben gedaan om het probleem met het certificaat te verhelpen. Eerder was dat nooit. Nu lijkt het wel erop dat er een soort beveiliging geactiveerd wordt elke keer wanneer je de app opent.

Ik sluit mij aan bij de klachten omtrent traag opbouwende sites, of het helemaal niet willen laden.
Ook andere Apps zoals Twitter, Instagram en Weather Pro laden soms traag of geen informatie.
Inderdaad de WiFi verbinding van Macbook, iPad, iPhone even uit/aan en alles knalt binnen.

Mijn UPC/Ziggo modem/WiFi drama reset ik eens in de zoveel maanden, in de hoop dat hij binnen 10 minuten weer verbinding (DS) heeft.
Vervolgens log ik in op het Thomson menu en knal als eerste de WiFi radio’s uit. Ik laat alles via mijn Airport TM plus Airport Extrem lopen.
Echter lees ik dat men Ziggo vraagt om het Thomson modem in Bridge te zetten en niet zoals bij mij, waar ik de TM in Bridge heb staan.
Zou deze optie om het Thomson modem in Bridge te laten zetten nog een verbetering kunnen geven?

Als jij het programma AirPort-configuratieprogramma start, wat zie je dan bij de Aardbol staan?

Hier ook Eén en al ellende sinds op één van de mac’s EC genesteld is.
Printers die niet meer herkenbaar zijn.
De airportjes af en toe uit de stekker helpt. Want als je dit niet doet, dan kan je (bv) niet werken met airplay.

[quote=iMad url=http://www.onemorething.nl/community/topic/netwerkproblemen-bij-apple-ik-ben-er-nu-wel-een-beetje-klaar-mee/#post-2932534 time=1454659083]Als jij het programma AirPort-configuratieprogramma start, wat zie je dan bij de Aardbol staan?
[/quote]