netwerkverbinding met PC binnen bestaand netwerk

Ik zit met het volgende.

Ik wil graag mijn ibook en PC (XP Pro) syncen in sommige mappen, maar windows delen is niet zo’n optie want zodra ik iets op delen zet is het open voor het hele campusnet (netwerk van de Universiteit Twente) en ik gebruik dit ook om bestanden te sharen, maar mijn prive-documenten wil ik zo niet delen. Is hier een oplossing voor om dit veilig en snel te kunnen doen.

Ik dacht aan een directe usb-usb link maar doordat Xp en Mac Os X schijven andere partities hebben gaat dit waarschijnlijk niet werken, of wel?

En een directe utp-link is ook geen optie aangezien ik ook nog een gewone internetverbinding voor mijn PC wil hebben en niet elke keer achter de PC wil duiken om de kabels te wisselen.

Ik wil af van het gebruiken van een extra tussenstap zoals ftp of een opslagmedium.

Wie kan mij helpen?

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=32671&highlight=sharepoints]Sharepoints[/url]

Als je het nog veiliger wilt doen, kun je ook in beide systemen een extra netwerkkaart zetten en zo een apart netwerkje voor het delen van je bestanden maken.