netwerkverbinding zwak via airport (OPGELOST)

iMac 1Ghz G4 met airport extreme card aangesloten op een Airport Base station (standaard, geen extreme)

Ik heb zojuist de airportcard geplaatst en hoopte dat dit allemaal lekker vlot verliep. Nu werkt mijn windows laptop prima op de airport base station. Maar als ik het basis station verder dan 2 meter van mijn iMac leg heb ik nagenoeg geen ontvangst meer terwijl ik met mijn laptop het hele huis door kan wandelen zonder verlies.

Ik heb de Airport Extreme card in America gekocht (via aBay) en zou nieuw moeten zijn. Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn??

Kan het zijn dat hij niet helemaal goed geplaatst is ofzo…

Misschien een domme vraag. Maar je hebt wel het antennestekkertje aangesloten?

Ja dat heb ik gedaan,al durfde ik die niet helemaal door te drukken, zou eventueel kunnen dat ik die nog verder door moet drukken. Vind het altijd beetje eng om te veel druk op dat soort dingen te zetten.

je moet hem echt doordrukken !! had precies hetzelfde probeleem niet goed ingedrukt~!

ik moet ff mijn werk afmaken en dan probeer ik dat!! ik houd jullie op de hoogte. Bedankt to zo ver!

En dan nog heb ik laag ontvangst op mijn Powermac G5. Mijn Powerbook is geen probleem, maar mijn Powermac :cry: Als ik een iMac CRT (die er naast staat) aanzet, heeft deze vol ontvangst. What to do??

Dat was het dus stekkertje doorgedrukt en..... PRIMA ontvangst!

THANX!!!

[quote:77ecf4578d="cubizer"]En dan nog heb ik laag ontvangst op mijn Powermac G5. Mijn Powerbook is geen probleem, maar mijn Powermac :cry: Als ik een iMac CRT (die er naast staat) aanzet, heeft deze vol ontvangst. What to do??[/quote:77ecf4578d] Ik neem aan dat je wel de externe antenne achterop je G5 hebt geplaatst?

Ja die zit erop...