netwerprobleem 5200 - het wil niet lukken!

beste mensen, ik heb sinds kort een netwerk kaart bij mijn performa 5200 gekocht. de kaart werkt en ik kan op het netwerk alleen zodra ik iets wil overzetten van de ene computer naar de andere loopt 1 van de 2 vast. dit gaat hetzelfde met het internetten:hij heeft wel connectie alleen zodra hij verzoek op gaat vragen stopt ie. we hebben macos 9,  8,  8,5 en 8,6 er op gehad en het werkt op geen een!ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Goh, waar heb je die netwerkkaart vandaan? Ik heb nog een Performa staan waar 7.5 op staat. Probeerde een netwerkkaartje uit een PC erin te zetten maar die paste niet :( Maar ik ga zeker nog een poging wagen, en ik laat m'n bevindingen wel weten. Nog veel succes.

dan moet je op www.tweedehandsmac.nl kijken!daar heb ik em ook weg

Hm. Vervelend. Het kan echter wel. Ik heb ook een 5200 en een iMac flat die via een switch probleemloos appletalken. Succes.

Ik heb er ook naar gekeken, maaruh komt er op neer dat alle links gelegt worden maar de informatiestroom gewoon stomweg niet op gang dus dat is best wel stom.

vraag me erg af of er een oplossing is, en zo ja, dan moet het wel iets heel complex worden.

Ik daag jullie uit!

Ik ben nu zover dat ik files van m'n iMac naar m'n Performa kan sturen. De andere kant op en internetten werkt nog niet :( Maar goed, de kaart zit er in, hij doet wat en er loopt niks vast :)

Zo nu nog even een berichtje posten vanaf m'n Performa 630 met systeem7.5, 24 MB en 60MHz.. :D Helaas wel met iCab-browser, want netscape 3.0 snapte het forum niet helemaal. Het is mij nog niet gelukt om via m'n performa op m'n iMac te komen, maar dat heb ik niet echt nodig, want files uitwisselen gaat prima vanachter m'n iMac. Tijdens mijn zoektochten op internet om de heleboel werkende te krijgen (moest ergens "open transport" vandaan vissen), ben ik wel ergens updates voor oude netwerkkaarten tegengekomen die het vastlopen zouden moeten voorkomen. Dit was OF op download.com OF ergens op de apple-support site bij de oude software-downloads. Nou, nog heel veel succes!!

dus je kunt nu wel internetten vanaf je performa?hoe heb je dat gedaan?of ook met zo'n download van bovenstaande sites?

tis gelukt!!! ik post dit berichtje nu van mijn performa! :D het probleem was dus dat ik een 10 megabit netwerkkaart heb en ik een 100 megabit snoer gebruikt, we hebben dus nu een goed snoer en het werkt! dit is dus een tip voor iedereen

Dat kan het haast niet zijn. Dwz: ik gebruik voor alle connecties dezelfde cat 5 kabel. De switch geeft aan hoe snel de verbinding is. De iMac loopt op 100, de Performa op 10. Of heb je ook kabels die ALLEEN 100 (en 1Gb) doen ? Misschien had je die dan wel. Aan de andere kant: ik zou anders ook niet weten wat het dan is als je verder nix hebt veranderd.