Newbie: hoe programma's openen 'online'?

Bese mensen, Met onderstaande stichting ;-) gebruiken we FileMaker die we op hier in NL en op de Filipijnen online willen openen vanaf een server. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Ik ben een compleet newbie in en heb geen idee hoe het werken online in z'n werk gaat. Ik heb iets gehoord van WebDAV. Dank alvast!

Paul

Definieer "online werken" in jou geval...

• Je hebt een webserver staan, met daarop een database.
  • Je hebt een webserver staan, met daarop een database die je via het web wilt aanspreken.
  • Je hebt een Mac als server staan, waarmee je wilt Remote Desktoppen.
  • Je hebt een Mac als server staan, en je wilt een file gebruiken die op die Mac staat.
  • Nog iets anders :slight_smile:

Iets meer details graag :slight_smile:

[quote:7b5c48ffd3="cailin coilleach"]Definieer "online werken" in jou geval...

• Je hebt een webserver staan, met daarop een database.
  • Je hebt een webserver staan, met daarop een database die je via het web wilt aanspreken.
  • Je hebt een Mac als server staan, waarmee je wilt Remote Desktoppen.
  • Je hebt een Mac als server staan, en je wilt een file gebruiken die op die Mac staat.
  • Nog iets anders :slight_smile:

Iets meer details graag :)[/quote:7b5c48ffd3]

Aha… ik snap um:
Misschien 2 opties? Zolang het maar werkt…

1. ik wil (heb nog niet) een server waar ik filemaker op kan zetten en als programma kan activeren vanaf twee locaties
  2. of een server die via het web kan aanspreken, maar dan werkt dat met FileMaker Server - een software die FileMaker levert. Maar omdat we eigenlijk maar vanaf 2 locaties diezelfde database raadplegen, hoopte ik op een mogelijkheid dat we Filemaker ergens op een server zetten en vanaf onze computers dat kunnen activeren online.

Helpt dit?