newbie: wat heb heb ik nodig???

Okay compleet onwetende hier.

Heb zelf nog een PC maar ben flink aan het sparen voor een eMac.

Nu heb ik een vraagje. Met welk programma kan ik het makkelijkste mijn AVI’s, MPG’s ed branden naar vcd of dvd op een Mac?

Is iDVD genoeg? Of Toaster erbij kopen?

Pieter

Hmmm als je het mij vraagt? Ik ben niet op de hoogte Qua filmbewerking, maar volgens mij is iDvd of VCD met de brander van de Mac voldoende.

Toast is altijd handig maar niet noodzakelijk.
En kopen die Mac hé :wink:

Dank je.

Ik ben nu ook veel info aan het verzamelen over een mac.

En tja alles wat ik normaal doe op een pc’tje wil ik wel kunnen blijven doen op de mac. :slight_smile:

Ik wil zelf ook tv gaan opnemen op de eMac (daar heb ik Eye TV voor nodig).

Wat voor voordelen geeft Toast mij trouwens t.o.v. de standaard apps?

Met Toast kan je exacte kopieen draaien, Sessie's branden (dit kan ook onder de Stnd. brander met een truck) en je kan uit verschillende opties kiezen MP3/Data/exactekopie enz... :lol:

Toast is een echte must vind ik. Het programma kan VCD's, SVCD's, DVD's, MP3cd's en ook bijv. hybride datacd's branden (afspeelbaar op PC en Mac!). Daarnaast heb je veel plezier van het aanschaffen van Quicktime Pro. Door dit aan te schaffen kan je verschillende film-formats im- en exporteren. Totale kosten: rond ?100,--

Heb je eenmaal een Mac, dan krijg je er het iLife pakket bij. Zorg ervoor dat je er eentje met een Superdrive koopt. Dan kun je naast iPhoto (fotobibliotheek-programma met veel export mogelijkheden zoals kant-en-klare homepages van fotoseries en filmpjes van slideshows), iTunes (jukebox op je Mac, onovertroffen en nu ook voor .mp4) en iMovie (ideaal pakket om V-materiaal te importeren en te voorzien van titels, effecten etc.) ook gebruik maken van iDVD, waarmee je van je eigen films uit iMovie, gecombineerd met muziek uit iTunes en eventueel foto’s uit iPhoto je eigen DVD-tjes kunt bakken. Die pakketten werken met elkaar samen en kosten je niks!

Laat je niet afschrikken door verhalen als zou je met een Mac haast geen software kunnen draaien. Alles is er … echt alles. Neem bijvoorbeeld Word/Excel/Powerpoint, daar is gewoon de allerlaatste versie van voor de Mac.

Ik ben nu 1 1/2 jaar geleden geswitched en zou voor geen goud terug willen. alles is zoveel anders en beter met een Mac. Veel succes met je aankoop!

Okay op mijn Checklist staat nu:

1. Toast
  2. QT pro

Maar vergis ik mij als ik zeg dat wat je met Toast kan dat je dat ook kan doen met de afzonderlijke standaard progs van Apple?

Ik laat mij totaal niet afschrikken hoor. Ik ben zelf niet zo een gamer (ja dat is het enige mindere punt dat ik kan ontdekken). Maar voor heel veel dingen die ik graag doe op de PC kan ook op mac

Icq (pc) -> Icq (mac)
Messenger (pc) -> Messenger (mac)
eDonkey (pc) -> eDonkey (mac)

En nu Toast en QT pro erbij. En ja ik wil de eMac met Superdrive kopen. Ben nogal een fan van sommige tv series en de kans dat ze op DVD uitkomen is klein. Dus maar liever mijn eigen rip maken. :slight_smile:

Wie heeft er trouwens ervaring met Eye TV?

Er zijn veel freeware programmaatjes beschikbaar om VCD en SVCD te maken. Toast kan nl. niet standaard SVCD branden. Ook het omzetten van bijv. avi's naar SVCD/VCD kan ook gebeuren met freeware. Het is meestal wel wat ingewikkelder dan met bijv. toast maar de beeldkwaliteit is over het algemeen veel beter.

Om te branden : Missing Media Burner
Om video om te zetten : FFmpegx

Kopen die mac!!!! En kijk alvast uit naar je digitaal orgasme!!!

Greetz

Okay schrap toast van de lijst.

Maar QT pro? Wel doen of niet doen?

Mac moet nog wel een paar maandjes sparen wachten. :slight_smile:

Pieter

Zet Toast er maar weer fijn op, want je kunt, nadat je met ffmpeg de juiste bestanden voor SVCD hebt aangemaakt, de SVCD wel degelijk alleen met Toast branden (Multitrack CD-ROM XA). Vrijwel alle film-bewerkingsprogramma's verwijzen je door naar Toast. Echt alleen Toast en QT pro zul je zelf moeten aanschaffen.

Voorbeeld uit de beschrijving van eyeTV van de elgato-site:

…use your CD recorder to burn a video CD that is playable in your home DVD player (Toas 5 Titanium is required to burn Video CDs)…[/b]

Dat ik Toast en QT pro moet aanschaffen is niet zo erg. In verhouding is het niet mega duur. En ik heb ze toch nodig. Dan maar officieel want dan heb je tenminste recht op support ed.

:slight_smile:

Maar niemand ervaring tot nu toe met Eye TV? Wel wat gevonden hier op het forum, maar dat kwam neer op: “werkt prima”. Maar wat was de beeld kwaliteit?

No Mac, No Life En dat kan je ook bijna met Toast zeggen :wink: Echt super goed programma!!

Dennis

Kopen die Mac. Newbie bij de dixons showroom modellen in de aanbieding. Rennen Kerel. :P

Show model???

Mmmm welke Dixons in Rotterdam verkoopt die???

Pieter

De grootste Pieter! Staat onder Dixons Rotterdam. Lijnbaan? al sla je me dood eigenlijk maar de showroom modellen gaan weg voor 1896 eurries. Het is dat ik eerst moet verbouwen van mijn vriendin anders had hij er gisteren gestaan. Ik koop hem wel op 2dehandsmac.nl als de tijd rijp is en de PPC970 nog geen opmars gemaakt heeft.:D

Toast MOET je echt hebben voor het maken van VCD's en SVCD's... om dit te branden moet je namelijk een speciaal soort CD branden en met Toast kan dit... Je krijgt vaak een gratis Toast bij een brander.. maar dit is een Lite versie die niet VCD's en SVCD's kan branden.. Toast Titanium is vereist dus.