Niet al mijn e-mails komen binnen!

Dag mensen,

Ik ben enorm nieuw op OMT en heb ook niet echt een idee in welk forum dit moet komen te staan, dus als het fout is vergeef het me!
Mijn probleem is als volgt: Ik heb in Apple Mail allebij mijn hotmail accounts opgezet, maar niet alle mailtjes komen binnen. Ik heb op Hotmail zelf (de site) ook gekeken, en daar staat een mapje POP. Al mijn mailtjes staan nu wel in POP, maar komen niet binnen in Mail, dit zou toch wel de bedoeling moeten zijn? sommige mailtjes komen er wel door, maar sommige ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Mijn specificaties:
Macbook pro (late 2011)
OSX Mountain lion

Ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven! Alvast bedankt en hartstikke fijn dat je wil helpen!

misschien worden bepaalde mails op je hotmail voor spam aangezien en dus niet doorgestuurd naar Mail

alleen de emailtjes, die bij hotmail binnenkomen en daar dan ook in de Inbox worden gezet, die zullen bij Mail binnenkomen.

wij hebben hetzelfde met twee iMac's.op de een komen alle mails binnen en bij de andere niet.het is zelfs zo dat emails verzonden van een iphone zeker niet op de imac (waar dus niet alle emails binnenkomen) verschijnen

een email kan, als het om hotmail gaat, normaal gesproken maar één keer binnen komen.
dat heeft te maken met het feit dat hotmail een POP3 heeft en geen IMAP zoals gmail.
daar is wel iets aan te doen, maar dan moet de ene iMac de email op de hotmail-server laten staan.
dan mag de andere iMac de email binnen halen èn ook verwijderen van de server.
maar ook dit gaat bepaald niet altijd goed.
dus zul je naar IMAP moeten en dat heeft hotmail niet.
misschien een aanelding om van email-provider te veranderen.

mja, maar dat lost nog niet mijn probleem op. In hotmail staat, dat alle mailtjes die in de map POP staan, worden doorgestuurd naar Apple Mail, maar dat gebeurt niet

ok, dan kun je eventueel het volgende doen:
je zet jouw Apple-ID-mail in het programma Mail.
de reeds aanwezige hotmail accounts in Mail laat je gewoon staan, maar je laat ze niet automatisch emails binnen halen.
de email van de beide hotmail accounts laat je doorsturen naar jouw Apple-ID-mail.
d.w.z. naar jouw icloud-email.
het doorsturen kun je zodanig instellen, dat je geen emails bewaart in de inbox van hotmail.

let op: als je eventueel de hotmail accounts verwijdert uit Mail, dan ben je de emails ook wel kwijt :)

Mail is ook gewoon een slecht programma, dus ik raad Postbox aan. véél beter

[quote=Pimmert url=http://www.onemorething.nl/community/topic/niet-al-mijn-e-mails-komen-binnen#post-2498869 time=1355250865]Mail is ook gewoon een slecht programma, dus ik raad Postbox aan. véél beter[/quote]

beetje rare opmerking, hoor.
leg es uit :)

ja sorry, was ook meer even een mening die gedeeld werd haha

Om een lang verhaal kort te houden had ik vaak problemen met het
beheren van veel accounts en dan vooral omdat het veel verschillende
soorten waren (uitgaande servers die vergeten of door de war werden gehaald)
Ook kwam ik vaak op verschillende plekken en al die inkomende servers
trok hij ook niet helemaal lekker.

Met Postbox vind ik dat gewoon heerlijk soepel verlopen. Het beheer is ook veel
cleaner zoals de rest van de interface. Dat is nou wel iets waar ik van kan
genieten, een programma waar gebruikvriendlijkheid en schoonheid belangrijk is
zoals de producten van Apple zelf.

maar buiten dat heeft postbox ook veel meer handige functies, die mail
helaas niet heeft.

je kan er beter misschien zelf even naar kijken:
http://www.postbox-inc.com

Toevallig sinds vandaag 50% korting!

ongetwijfeld zijn er handiger programma's dan Mail.
maar voor 2 accounts voldoet het prima.