Niet alle nieuwe email berichten 'melden'

Ik heb meerdere email adressen in Mail geregistreerd. Nu verschijnt het rode bolletje met het aantal nieuwe berichten bij het mail-icon in de dock. Is het mogelijk deze signalering voor enkele email adressen uit te schakelen? Ik wil een signaal krijgen wanneer een nieuw zakelijk email binnenkomt, maar niet voortdurend gestoord worden wanneer een mail van mijn zwemvereniging of andere privé mail binnenkomt; die wil ik in mijn vrije tijd in alle rust kunnen bekijken.

Alvast bedankt voor reacties,
Pierre

Het is te doen via een omweg. Je zal een nieuwe postbus aan moeten maken (Mail > Postbus > Nieuwe postbus), met bijv. "Inkomend-privé" als naam, en dan maak je een regel aan in Mail via Mail > Voorkeuren > Regels: [img:10e739bdeb]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=26023[/img:10e739bdeb] En dan moet je zorgen dat in Mail > Voorkeuren > Algemeen > Aantal ongelezen in Dock op "Alleen Inkomend" staat.

Of het automatisch gescheiden kan worden in 'mail' weeet ik niet; tussen oplossing kan zijn om de interval van 'checken' van de prive mail aan te passen... Haal het vinkje weg bij "automatisch ophalen" en doe dat bijvoorbeeld aam het eind van de ochtend en het eind van de middag één keer handmatig via 'postbus' -> 'haal nieuwe post op'

alternatief is om een tweede mail client te installeren voor ofwel zakelijk ofwel prive mail (thunderbird oid)
Ik kwam dit artikel tegen op OMT over alternatieven voor (of naast) Mail KLIK