Niet blij met Logic Pro 7. Help en/of alternatieven?

mensen, ik heb sinds een tijdje een powermac G5 met logic pro 7, allemaal best leuk maar ik vind 't onoverzichtelijk als de pest, nu heb ik een aantal jaren met windows met fruityloops en wavelab gewerkt, die nu onbruikbaar zijn op m'n mac maar voor mij veel gebruiksvriendelijker uitwerken..

nu is m’n vraag, is 't mogelijk om windows te installeren nadat ik m’n mac heb geformatteerd, of correspondeert windows niet met de hardware die in een G5 aanwezig is?

noem me een lafaard, maar voor mij werkt 't niet zo orgasmic als jullie die hard mac users

nee windows draait niet op een Mac (hoera)

Nee het is niet mogelijk alleen windows te installeren op een powermac G5 of welke mac dan ook. Wel kun je onder OSX Virtual PC draaien waaronder dan weer een versie van windows draait, dus via een omweg kan het wel, maar werkt traag en maakt niet optimaal gebruim van de mogelijkheden van je Powermac. Dus het antwoord is een beetje nee en een beetje ja.

dan ga ik toch maar is iemand gijzelen die me vervolgens onder dwang een workshop gaat geven :x

nou ik heb dus alleen maar bepaalde software nodig om sequences te maken, van daaruit werk ik via m'n audio interface toch hardwarematig dus dat is niet zo erg opzich.. hoe moet ik windows dan installeren en initialiseren peterk?

Virtual pc, zie: http://www.macupdate.com/info.php/id/6078 Maar zoals eerder gezegd, je gaat niet vrolijk van de snelheid worden. Win 2k gaat bij mij nog dragelijk, XP hoef ik al helemaal niet aan te beginnen.

i'll just give it a shot

Gewoon verkopen die hap, en een fatsoenlijke PC kopen; dit wordt een 'waste of money'!

[quote:8fc2e1965a="digore"] nu is m'n vraag, is 't mogelijk om windows te installeren nadat ik m'n mac heb geformatteerd, of correspondeert windows niet met de hardware die in een G5 aanwezig is?[/quote:8fc2e1965a]

Linux?

:expressionless:

Gewoon de tijd nemen om te wennen aan de 'andere omgeving'. Muziek en mac gaan prima samen en er is een hoop hard- en software voor ontwikkeld.

En je hebt ook nog Reason. Dat is er ook voor de Mac. Ik zou de Mac. niet meer wegdoen. Als ik jou was zou ik een beetje proberen te wennen aan het OS en daarna wil je niet meer anders.

ik heb natuurlijk niet voor niks een mac gekocht, dit was wegens de specs tegenover regular computers.. ik heb begrepen dat er een bepaalde extension nodig is om een programma te laten draaien ipv allemaal omwegen zoals in windows, wat dus niet meer van toepassing zal zijn als ik dus ook nog is met een omweg windows op m'n mac wil laten draaien.. ik ga dus idd maar eens de osx omgeving goed verkennen

nog wel een vraagje dan, ik heb bijvoorbeeld die waves diamond bundle die ik wil installeren, maar ik heb hier alleen een .exe file van die osx niet kan lezen ofzo, hoe kan ik dergelijke dingen normaal installeren?

Helaas, dit zal niet gaan.op de mac kun je geen .exe files openen of gebruiken.

Hiervoor heb je dus andere bestanden nodig.Denk B.V. aan .DMG of .SIT
maar nogmaals, Er zijn genoeg audiobewerkingsprogamma’s voor de Mac. Denk b.v. aan: Reason, D.J. Tracktorstudio ,Motion, Logic audio of Samplitude.

Euhhh, jFruityloops en Wavelab zijn totaal andere programma's dan Logic. Logic moet je vergelijken met Cubase, Nuendo en ProTools. Fruityloops is bij mijn weten een geweldig loops programma, zoiets als Ableton Live toch? Wavelab is een programma waarmee je van alles aan de opgenomen klank kan regelen, zoiets als Bias Peak. Je had m.i. beter voor Cubase of Nuendo kunnen gaan. dan had je nog wat gehad aan je PC, want deze programma's zijn uitwisselbaar (let wel, een PC versie en een Mac versie voor het programma, documenten zijn uitwisselbaar). Informeer jezelf dus altijd goed voordat je zo'n investering doet. Windows op je Mac? Dat wil je niet. VPC is traag als dikke stront. Kan je beter gewoon een PC gebruiken. Wel kan je alvast wat Logic lessen nemen. Even zoeken op Logic Quicktour, dan moet er wat te vinden zijn.

Ik heb de titel van dit topic wat minder 'loungerig' gemaakt :wink: . Sluit nu wat beter aan bij de inhoud van de vraag en de eerste reacties.

wat dacht je van ProTools? dat is DE standaard,..verder kun je reason gebruiken om echt muziek zelf te maken.. 8)

ik vind 't gewoon verdomde lastig dat al die shit zoals m'n waves bundle, timeworks effecten en weet ik al wat niet meer gewoon niet eens gewoon geinstalleerd kunnen worde, ik heb die vst to AU converter zelfs aangeschaft om vst's te kunnen gebruiken in logic, maar als OSX geen .exe files leest hoe de hell moet ik dat dan gaan installeren?

zelfde geldt eigenlijk voor m’n ableton live cd’tje die ik gratis bij m’n delta 1010 geluidskaart kreeg, staat aangegeven dat 't voor zowel mac als pc is, maar alles wat er op die cd staat is een .EXE FILE!!

't is niet dat ik niet met logic wil werken, ik begin eindelijk een beetje te snappen hoe 't allemaal werkt (al correspondeert 't geheel nog niet met de geluidskaart zoals ik wil, track 1 door bus 1, track 2 door bus 2 etc…) maar gewoon 't feit dat de helft onbruikbaar word omdat mac zonodig met aparte niet-gangbare shit moet komen

dat wist je toch wel voordat je die mac kocht of neit?

en anders ben je wel een roekeloze koper… mac os is gewoon een totaal ander platform dan windows…

misschien wel ja, 't is geen groot probleem omdat ik ook met veel externe apparatuur werk maar ik vind 't gewoon klote

Dat zeg ik; voor jou geldt: [quote:0fa33b038d]Gewoon verkopen die hap, en een fatsoenlijke PC kopen; dit wordt een 'waste of money'![/quote:0fa33b038d]