Hallo,
we zijn onlangs op reis geweest en hebben onze foto's op de iphoto gezet (gebruikt dus als memorystick). Nu we terug zijn en heel benieuwd de foto's op de pc zetten, lukt dit echter niet.
De ipod moet vooraleer herkend/erkend te worden geformatteerd zijn. Dat zijn we echter vergeten doen. Iedere keer we de ipod aansluiten vraagt de pc (windows) de ipod te formatteren. Dat kan natuurlijk niet, anders zijn we onze foto's kwijt.
We hebben reeds geprobeerd de ipod via het dock direct aan de tv of dvd aan te sluiten, maar wanneer we de slideshow willen starten zegt de ipod ons dat de desbetreffende foto’s dienen gesynchroniseerd te worden in itunes vooraleer hij ze op de tv kan tonen.
Onze frustratie is natuurlijk heel groot aangezien we helemaal geen back-up van de foto’s hebben(het zijn er een stuk of 600). Weet iemand raad voor ons probleem ? Je zou er ons enorm mee helpen.
Alvast bedankt,
Tom
Ik meen mij te herinneren dat een iPod standaard geformatteerd is op Mac formaat en niet Windows.
Als je iPod inderdaad nog niet aan een PC heeft gehangen dan moet je iemand in je omgeving met een Mac lief aankijken. Let wel op. De eerste keer aan een Mac krijg je de vraag of je alles wilt synchroniseren: niet doen! Dan synchroniseert je iPod met de iTunes en iPhoto library op de Mac en ben je waarschijnlijk je foto’s kwijt. Dus voor je aansluit eerst even kijken naar progjes waarmee je eerst je foto’s van je iPod af kan halen.
Wauw, da's snel antwoord terug ... alvast heel erg bedankt voor de vlugge hulp !
De ipod is idd nog nooit eerder aan windows aangesloten geweest, onze eigen fout eigenlijk.
Maar ik zal jullie raad opvolgen en een vriend hier in de buurt vragen of ik zijn Mac es kan gebruiken. Hopelijk lukt het dan … ?
Er zijn ook programma's voor Windows die het mogelijk maken om Mac (HFS) geformatteerde schijven te benaderen. Er is een bekende waarvan mij de naam even is ontschoten, iemand anders misschien?
voordat u gaat synchroniseren op de mac of op windows raad ik u aan om gebruik te maken van xpodclone
( http://www.xtremsoft.com/telecharger.php ) , dit programma is freeware en maak een 1 op 1 kopie van alle data op de ipod mocht het mis gaan heeft u nog altijd een back up.
kan je ook gebruiken, maar dan moet je de itunes of ipodservices uitschakelen, die zien namelijk dat er een ipod aan de pc gehangen word en komen dan met die melding de iPod moet geformat worden voor de pc.
Mocht je een kennis hebben met een Mac, Laat die je foto's op dvd branden en herformatteer dan je iPod.
zo leer je ook nog es een echte computer kennen!
:wink:
[quote:fdc81814b8="pietjepuk6546"]Macdrive leest Mac-geformateerde schijven.
http://www.mediafour.com/products/macdrive6/[/quote:fdc81814b8]
Is er ook iets andersom??
Om met een Powerbook Linux op mijn Windows-iPod te zetten??