niet meer met iphoto opstarten

Ik gebruik sinds korte tijd Iview voor beeldbank, maar iedere keer als ik een geheugen kaartje aansluit start iphoto op.

Ik kan (ja ik dus) kan dit gevonden krijgen om dit om te schakelen.

??? wie helpt me even.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031002223449284

succes

En als je 't in 't Nederlands wil: Programma's > Fotolader > Voorkeuren > Tabblad "Camera" > "Open bij aansluiting camera" > "Andere" > en dan zoeken tot je je gewenst programma kunt aanklikken. :D

[quote:a9f3c50bb8="MacFloo"]Ik gebruik sinds korte tijd Iview voor beeldbank, maar iedere keer als ik een geheugen kaartje aansluit start iphoto op.

Ik kan (ja ik dus) kan dit gevonden krijgen om dit om te schakelen.

??? wie helpt me even.[/quote:a9f3c50bb8]

Het antwoord is al gegeven. Daarom slechts wat losse observaties. iView is een ideaal foto-archiveer programma, cross-platform enzo, Er wordt wel eens geklaagd over de prijs, maar voor die prijs krijg je dus de mogelijkheid om in een mixedplatformomgeving (thuis) het programma voor een prijs op diverse machines/platforms te draaien.

Omdat ik een hekel heb aan een harde schijf vol fotoos gebruik ik iView pas nadat ik fotoos op CD heb gezet. Ik haal ze, afhankelijk van de machine die ik op dat moment gebruik, met fotolader of iPhoto van de kaart af, en als ik ongeveer een CD bij elkaar heb (ca 600 Mb) schrijf ik ze naar schijf, en brand ze vervolgens met toast op CD (niet met iPhoto, want de resulterende CD is dan niet op windoze te gebruiken). Vervolgens wordt de CD in de iView catalogus geimporteerd en worden de fotoos geklassificeerd. De catalogus wordt geshared (of hard gekopieerd) en kan door iedereen bij mij thuis gebruikt worden om fotoos en de bijbehorende CD terug te vinden.

henk