Niet meer opstarten in OS 10.2.3

Ik heb zojuist MacOS X.2 geupdate naar 10.2.3. Daarmee hoopte ik de problemen die ik ondervind bij het opstarten van de Classic omgeving op te lossen (computer loopt vast, scherm "u dient uw computer te herstarten" verschijnt.). Maar helaas..... Nu start heel de computer niet meer op, het lijkt er op dat het opstarten bijna klaar is, dan wordt het scherm blauw, en blijft het "wieltje" draaien. Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?

Wat voor Mac heb je ?

Ja, dat heb ik ook altijd. Gewoon een OS9 app aanklikken in de dock en OS9 loopt weer verder.

Irritant maar niet overkomelijk…

Ward

Force quit de boel.

Stel bij je Systeemvoorkeuren bij Classic bij het tweede tabje (Geavanceerd) > Opstartopties > Schakel extensies uit en dan Start ‘Classic’.

Succes

Ik heb een powerbook g4.

Ik kan verder helemaal niets doen, geen force quit of wat dan ook, want hij start echt niet meer op.

Aha, je komt dus niet in de finder van 10.2.3... Da's een ander verhaal.

En lastiger op te lossen.

Pak de originele Jaguar install-CD en stop die in je Powerbook.
Houd de ‘c’ ingedrukt bij opstarten en als de installer zich presenteert ga je naar Schijf EHBO.

Check je schijf en repareer.

OK, ga ik proberen. bedankt!

Bij mij duurde het ook eeuwen voor Classic startte. Later had ik ontdekt dat als ik ondertussen met iets ging slepen (bv. het icoontje van de harddisk een centimater naar links en weer terug), dat ie dan ineens begint te pruttelen en het classic op gang komt. Alsof ie in slaap was gevallen en je maakt hem wakker.

Ben nu meer geheugen aan het bestellen, denk dat dat wel uit zal maken.

succes verder

Tja die 128Mb is nie echt veel voor X en Classic tegelijk...meer RAM is zeer aan te bevelen...

Maakt absoluut uit, mijn iMac 350MHz loopt met 384mb als een trein, met de standaard 64 niet :wink: