Niet mogelijk om te verbinden met internet als ik bootcamp

Beste allen,

Heb vandaag windows geïnstalleerd op mijn Mac (MacBook Pro Retina eind 2013). Alles prima verlopen, maar als ik eenmaal Windows opstart kan de laptop geen wifi connecties vinden. Als ik terugga naar MacOS dan verbindt de laptop vanzelfsprekend automatisch met internet. Dus aan de wifi zelf kan het niet liggen

Hoe kan ik dit oplossen, en waarom is dit eigenlijk?

Heb je Windows geïnstalleerd in Bootcamp of in een emulator, zoals Parallels of VMware?

Bootcamp zelf, geen 3rd party software.

Heb je de drivers wel geïnstalleerd in bootcamp?

Hoe kan ik dat doen als ik geen internet heb? Heb ook nergens gelezen dat dat moest

Niet zo moeilijk hè… Ga terug naar de Mac en volg de instructies op deze pagina op:

http://support.apple.com/kb/HT3986?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Dan gaat het met name om dit gedeelte:

[quote=Apple]

Hoe gebruik ik de ondersteuningssoftware die ik heb gedownload vanaf de webpagina?

[list=1][]Het downloadbestand is een zip-bestand. Dubbelklik erop om het te decomprimeren.
[
]Kopieer de ondersteuningssoftware naar de hoofdmap van een USB-stick of harde schijf die is geformatteerd met het FAT-bestandssysteem (raadpleeg de onderstaande vraag voor stappen voor de formattering).
[]Sluit de harde schijf aan op de USB-poort van de Mac nadat Windows 7 is geïnstalleerd.
[
]Dubbelklik op de map Boot Camp en dubbelklik vervolgens op het bestand setup.exe.
[]De installatie van de besturingsbestanden kan enkele minuten duren. Onderbreek het installatieproces niet. Wanneer de installatie is afgerond, verschijnt een dialoogvenster waarin u wordt gemeld dat de procedure is voltooid. Klik op ‘Voltooi’ wanneer het dialoogvenster verschijnt.
[
]Wanneer het systeem opnieuw wordt opgestart, is de installatie van Windows 7 voltooid.[/list][/quote]

Als je Windows 8 hebt geïnstalleerd, vervang dan de 7 in dit verhaal door een 8 en je bent eveneens klaar.

Als het goed is heb je een USB-stick aangemaakt tijdens de installatie, als je alle stappen hebt opgevolgd zijn hierop ook de laatste bootcamp drivers gedownload. Deze hoef je vervolgens alleen in Windows te benaderen via verkenner en te installeren. Overigens kun je deze drivers ook handmatig terugvinden op de Apple site onder support en dan downloads, maar makkelijker is het om het bootcamp configuratie programma nog een keer op te starten in OSX en daar het vinkje aan te zetten.

Als je het toch handmatig gaat doen, kijk dan even welke versie je nodig hebt: http://support.apple.com/kb/HT5634?viewlocale=nl_NL

@NielsDam het aanmaken van een USB-stick is alleen nodig indien je Mac geen DVD drive heeft (of je de Windows-installatie niet vanaf een DVD doet) en hoeft dus niet per se gebeurd te zijn. Als ik bijvoorbeeld op mijn Mac Windows wil installeren, kan ik gewoon een Windows-medium gebruiken (DVD). Dat geldt voor álle configuraties met een DVD-drive. Of deze intern of extern is maakt niet uit. Klaarblijkelijk heeft TS geen USB Stick gehad met de drivers er op, omdat hij/zij het probleem anders überhaupt niet had…

Bedankt voor de hulp csteeloper en NielsDam. Het is gelukt.
Heb nog wel een andere vraag, de partitie kon niet groter dan 20GB, terwijl ik nu ik de drivers en windows zelf heb geïnstalleerd ik maar iets meer dan 1GB over heb. Ik heb wel meer nodig dan dat…

Staat de rest van je schijf zo vol? Je kan met de Boot Camp Assistent in OS X de partitiegrootte aanpassen, tot op zekere hoogte afhankelijk van de vrije ruimte op de schijf.