Niet naar prullenbak

Ik heb een bestandje op mijn bureaublad staan die niet te verwijderen is. Als ik deze probeer te verwijderen krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is door een andere taak (zoals verplaatsen, kopieren en legen van de prullenbak) en dus niet is te verplaatsen naar de prullenbak. Het is van oorsprong een mislukte download, in dit geval een printer driver, een .exe bestandje die ik samen met mijn oude printer aan iemand cadeau wilde doen. Ik gebruik OS 10.2 , wie kan mij even helpen?

B.V.D.

Marcel.

Er staan hier op het forum meerdere posts met de juiste oplossing(en). Bovenaan elke pagina staat een icoontje van een loep met "zoeken" ernaast.

gewoon een programmaatje ervoor downloaden.. kweenie precies een naam van zo'n programma.. maar ik had ooit hetzelfde probleem.. gewoon naar download.com gaan en in de juiste catogorie kijken.. of 2manydj's advies opvolgen :)

Irritant wanneer je dan niet even naar Mac OS 9 kunt, omdat je de allernieuwste Mac hebt, hè?! :?

Misschien dat er nog andere manieren zijn… Er zal vast wel een Terminal-manier zijn, maar daar heb ik geen verstand van. Mogelijk kun je door Xupport te downloaden en het volgende doen, de file wel wissen… Klik na het openen van Xupport op de ‘knop’ ‘Browser’. Ga dan m.b.v. die browser naar de betreffende file en klik op de knop ‘Delete item’. Misschien lukt het dan?

Je kunt ook PGP Freeware downloaden en installeren. Op het moment dat je die geïnstalleerd hebt kun je de file aanklikken met CTRL klik en dan kiezen voor PGP en dan ‘Wipe’. Als het goed is wordt het dan gewist. Ik kan het nu niet zelf testen, want ik heb geen file die zo op slot zit… :roll:

Ik hoop dat het helpt. Ik zou PGP in ieder geval proberen, dat programma is sowieso handig, ook doordat je zaken kunt encrypten, zodat anderen de betreffende zaken niet kunnen lezen etc.

Succes! En laat nog even weten…

bij NetInfo-beheer (in de map Hulpprogramma's) root inschakelen. vervolgens uitloggen, en onder root inloggen, even je bureaublad opzoeken en bestand in de prullenmand en dan niet vergeten te legen. vervolgens weer uitloggen en dan inloggen onder je eigen naam.

Kijk, dat klinkt al een stuk eenvoudiger.... 8) Weer wat geleerd, kan ik dat een volgende keer ook! :P Bedankt Missundaztood!

Oh, trouwens even bijvertellen, dat je heel voorzichtig moet zijn, wanneer je als root bent ingelogd...... Je kunt namelijk alles 'kapot' maken... Dus ben je geen Pro, dan alleen datgene doen wat je moet doen en dan weer wegwezen... :lol:

Ik heb het uiteindelijk in Terminal gedaan, dat was een suggestie van een ander forum. Terminal dus : intypen: sudo(spatie)rm(spatie)-R(spatie) vervolgens: bestandje in Terminal venster slepen en enteren. vervolgens: password invullen.

Ik ben het rotding kwijt,

Bedankt allen.

Ik heb het uiteindelijk in Terminal gedaan, dat was een suggestie van een ander forum. Terminal dus : intypen: sudo(spatie)rm(spatie)-R(spatie) vervolgens: bestandje in Terminal venster slepen en enteren. vervolgens: password invullen.

Ik ben het rotding kwijt,

Bedankt allen.