Niet opstarten grafische programma's?

Een paar vraagjes:

Sinds ik 10.3 heb geinstalleerd heb ik problemen met de programma’s Indesign, Golive en Illustrator.
Als ik ze probeer op te starten krijg ik de volgende melding:

Updating Adobe online components from adobe.com
Downloading : File 2 of 2
No personal information is being transmitted

Balk en knop cancel

File : AWEDBFiles4.awe
To : Macintosh HD:Library:Applicationsupport : Adobe:Web:

Bij Indesign en Golive blijft het hier inhangen de balk gaat helemaal tot 100 % maar er gebeurt niets.
En bij illustrator krijg ik na een 10 seconde de volgende melding:

Het programma Adobe illustrator 10 is overwacht gestopt.
De systeemsoftware en overige programma’s zijn niet beinvloed.

Wilt u een bugrapport naar apple versturen?

Verstuur rapport Annuleer

En sinds het voor een tweede keer installeren van 10.3 geeft QuarkXpress ook problemen en wel met de volgende melding:

Unable to launch QuarkXpress because Xerces Framework is not installed.

Use the QuarkXpress components installer inside for the “for system” folder to install Xerces Framework.

Enig idee???

een update gedaan?

en welke versies van de programma’s gebruik je?

Illustrator 10, Indesign 2.0, QuarkXpress 6.1, GoLive 6, Photoshop CS (laatste geeft als enige geen problemen). Ik heb na veel problemen met het installeren en vastlopen en alles wat er dan nog mis kan gaan, archiveer en installeer gedaan, met behoud van documenten.

Als je een update hebt gedaan kun je de programma's beter opnieuw installeren... Er misschien zo te zien nogal wat componenten die normaal gesproken in je systeem zouden moeten zitten.

Bij een Archiveer & Install moet je zeker je programma’s opnieuw installeren! Heb je dat gedaan?

Voor dat Adobe probleem heb ik waarschijnlijk wel een oplossing: ga naar de map /Library/Application Support/Adobe/ en gooi de Web-map die daar in zit weg.

Quark geeft je de opdracht om een specifieke installer te draaien in een mapje dat 'For System" heet, dus dat moet ook te doen zijn.

[quote:e3c5a7d360="Pink Grapefruit"]Bij een Archiveer & Install moet je zeker je programma's opnieuw installeren![/quote:e3c5a7d360]

Zeker niet! Dan kun je wel bezig blijven. :x

Slechts een heel enkel programma slikt die “A&I”-procedure niet.

Ik heb iets soortgelijks met Photoshop 7.0. Na drie keer een geforceerde stop, liep de balk uiteindelijk toch door. Nu heb ik er geen last meer van.

[quote:ac385f743a="Esquare"][quote:ac385f743a="Pink Grapefruit"]Bij een Archiveer & Install moet je zeker je programma's opnieuw installeren![/quote:ac385f743a]

Zeker niet! Dan kun je wel bezig blijven. :x

Slechts een heel enkel programma slikt die “A&I”-procedure niet.[/quote:ac385f743a]

Gelukkig ik was al bang…opnieuw programma installeren heb ik niet eerder gedaan bij Archiveer en install.

Maar ik heb de Web-map weggegooid en alles werkt weer…het is geweldig en zo gemakkelijk. Je moet het net even weten.
QuarkXpress draait ook weer!!!
Helemaal blij :bigsmile: hier!
Bedankt