"niet verbonden met internet"

Situatie : Kabelmodem die is aangesloten op een router op deze router gaat er 1 ethernetkabel naar de imac (de allereerste dus daar kan geen airport in) en 1 ethernetkabel gaat naar een airport basistation waar een ibook en een powerbook gebruik van maken.

Probleem: Hoewel zowel de iBook als de powerbook op msn kunnen en kunnen inloggen op .mac , weigert de imac dit te doen, tot voor kort deed hij dit wel gewoon maar nu is er opeens iets veranderd waardoor ik niet meer op msn kan en ook niet kan inloggen op .mac (ik kan er dus wel heen surfen, internet doet het nog gewoon, maar als ik mij dan probeer in te loggen komt er te staan dat ik niet verbonden ben met het internet.

Oplossing: Iemand ?

Zit je toevallig niet met Telenet thuis? :? Want zij hebben de laatste dagen enkele dingen gewijzigd! (zie startpagina)

yup telenet user maar wat verschil zou dat opleveren, de ibook en powerbook werken wel. Ik snap er even niks van

Op de helpdesk van telenet:

"Vanaf 1 september zal de DNS-server 195.130.132.17 uitgeschakeld worden. Gelieve dit ip-adres dus niet meer te gebruiken op bestaande applicaties.

Sinds dinsdag 26 augustus zijn de DNS servers met adres 195.130.132.18, 195.130.132.19 en 195.130.132.20 niet meer in gebruik.
Wij raden u aan geen DNS adressen meer manueel op te geven in de TCP/IP settings. DNS gegevens worden door de DHCP server automatisch meegeleverd. "

'k Kon er ook even niet bij, maar telenet werkt dus weer normaal ZONDER dat je zelf DNS-servers specifieert.

Gewoon internetten ging nog, maar secure pages (https) niet.

aha, ik zal het zo meteen even proberen maar ik denk dat het dat wel is want op de pbook heb ik die niet gebruikt.