Nieuw beleid Adobe?

Tot voorkort konden we upgraden vanaf versie 1 naar de meest actuele versie van vrijwel ieder programma dat Adobe op de markt heeft.

Met Acrobat 6 is volgens mij een nieuwe “trend” ingezet bij het bedrijf, je mag namelijk alleen nog maar upgraden wanneer je in het bezit bent van Acrobat 4 of hoger.

Aangezien Adobe de meest recente upgrades heeft voorzien van unieke serienummers vermoed ik dat dit structureel gaat worden.

Mijn tip: Zet niet te hoog in op tweedehands, echt oude, software als je dit alleen wilt gebruiken om te upgraden nu er een aantal zeer belangrijke upgrades aan komen w.o. After Effects, want voor je het weet zit je er mee en kom je er nooit meer vanaf.

Volgens mij heeft Adobe al veel langer het beleid dat upgraden mogelijk is vanaf twee versies terug.

Artimachea, ik dacht het niet... Adobe heeft er in ieder geval nooit melding van gemaakt bij de verkoop van upgrades.

Maar jij kunt heel goed gelijk hebben hoor, ik ga het eens uitzoeken. Vooralsnog leefde ik in ieder geval in de veronderstelling dat je vanaf verzie 1 gewoon kon upgraden en was het tegendeel niet terug te vinden in de voorwaarden van Adobe.