nieuw cinema display & tweede scherm > desktop omgedraaid?

oude situatie:

G5 met cinema display 20" (witte rand. ADC) en een TFT 15" (VGA) als tweede beeldschermpje. werkte prima, ik gebruikte voor het tweede beeldscherm een verloopkabeltje naar VGA.

nieuwe situatie:
de ‘oude’ cinema display heeft plaats gemaakt voor het nieuwe model, echter de aansluitpoort hiervan zit op de plaats waar normaal mijn tweede scherm (DVI) zat. geen probleem, ik heb een nieuw verloopkabeltje gekocht> ADC naar VGA en het scherm is aangesloten.

Wat is dan de reden voor dit topic?: Mijn bureaublad is omgewisseld en ik weet niet hoe ik het terug geswitched krijg? Ik type dit nu op het kleine schermpje en voor mij staat een groot scherm met alleen een achtergrondafbeelding. schijnbaar denkt mijn mac dat het kleine schermpje nu mijn primaire beeldscherm is… niet dus! hoe wissel ik dit om? heb al geprobeerd in systeemvoorkeuren onder ‘beeldschermen’ maar daar kan ik enkel maar de rangschikking aangeven en die staat wel goed alleen moet mijn bureaublad dus omgewisseld worden.

Het lijkt erop dat de videopoorten op je G5 het onderscheidt maken tussen primair en secundair, lijkt dan een hardware issue. Misschien zit er een switch op je videokaart?

onder 'beeldeschermen' kun je ook de menubalk verplaatsen,

[quote:7e5c2a7e97="flax"]onder 'beeldeschermen' kun je ook de menubalk verplaatsen,[/quote:7e5c2a7e97]

Aha! ik zag dat balkje niet als een los element. geweldig!