Nieuw geheugen in Power Mac doet vaag

Ik heb vandaag mijn allereerste mac, een powermac dual 2,3, binnen gehad. Ook heb ik meteen twee reepjes geheugen van 1gig per stuk bij mailamac besteld. Eerst de mac met het standaard geheugen aangezet en alles werkte. Daarna volgens de gebruiksaanwijzing het geheugen ingebouwd, kast weer netjes dicht gedaan en de mac aangezet. Toen de computer aanstond kwam er geen beeld en na ongeveer een minuut begint hij onwijs te blazen.

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan? Of is er iets mis met het geheugen?

Klinkt als defect geheugen. :?

Heb je die plastiek behuizing mooi weer dichtgedaan? Als dat niet zo is, dan gaan z'n fans op volle toeren blijven draaien, is een beveiliging.

Maar hij heeft ook geen beeld. Dus... of niet het juiste type geheugen of gewoon kapot. Sucks... maar gebeurt echt heel vaak... geheugen is nogal gevoelig.

het extra ram geheugen goed vast geduwd? hoorde je ook echt een klik toen je ze erin duwde? zou ook nog kunnen dat het daaraan ligt, ik zou niet meteen gaan roepen defekt geheugen....

[quote:114ddb9367="Zakske"]Maar hij heeft ook geen beeld. Dus... of niet het juiste type geheugen of gewoon kapot. Sucks... maar gebeurt echt heel vaak... geheugen is nogal gevoelig.[/quote:114ddb9367]

geheugen kapot gebeurt echt heel vaak? hmmmmm, misschien als je goedkope zooi koopt ja, dan wel, maar mailamac zal echt geen bagger verkopen, ik heb indertijd toen ik mijn g5 kocht, bij 2 g5’s geheugen bijgeprikt afkomstig van mailamac, geen probleem gehad

[quote:72636e82c2="badBeat"]Daarna [u:72636e82c2]volgens de gebruiksaanwijzing het geheugen ingebouwd[/u:72636e82c2], kast weer netjes dicht gedaan en de mac aangezet.[/quote:72636e82c2]

Check het eerst inderdaad nog maar een keer. Kijken of je klik hoort… misschien 1 latje erin… testen, andere latje… weer testen.

@Boskabouter… nope… ik koop geen goedkope zooi, maar heb het bij mijn laatste 2 Macs meegemaakt. Ophalen… jump for joy… thuis aanzetten… niks! Terug naar de winkel, nieuw geheugen erin en klaar. Of is het misschien een vloek? :roll: