Nieuw in Logic Pro X

Eindelijk is het er dan, het zat er al aan te komen maar toch valt het wat onverwachts; Logic Pro X!

Momenteel ben ik aan het installeren en wordt er ‘Basic Content’ gedownload. Ik heb alvast een topic gemaakt zodat alle Logic Pro fans hier lekker met z’n alle kunnen klessebessen over dit (misschien) mooi staaltje werk van Apple.

http://www.youtube.com/watch?v=5tuWFzMVjA4

die ben ik aan het kijken :slight_smile:

In ieder geval al een klein bugje ontdekt: Rechts klikken op een track -> Reassign track en dan vind je in de submenu’s een aantal aanduidingen in het Duits, zoals Metronom, Kein Ausgan en Eingangsnoten.

Klopt het dat Logic Pro X alleen 64-bit plug-ins ondersteunt dus geen bridge functie meer heeft?

Klopt. Dat staat ook duidelijk bij de specs.

duidelijk!

Ik heb gelezen dat Logic Pro X naast Logic Pro 9 installeert. Is er al een manier om 9 keurig te verwijderen en X te houden? En neemt X automatisch alle externe VST’s en plug-ins over? Ik zie het nut niet van 9 en X beide op je computer hebben. Kost alleen maar geheugen.

Sowieso neemt X alle plug-ins, Apple Loops, etc. keurig over. Zolang de plug-ins 64 bit zijn natuurlijk. Zodra ik er zeker van ben dat ik versie 9 niet meer nodig heb gooi ik de apps netjes in de prullenbak. Dat is voor mij voldoende.

Als je alleen de Logic Pro 9 app in de prullenbak gooit, blijft er dan niet nog een hoop troep van 9 diep in de library staan?

Logic Pro 9 op zich zelf is maar zo’n 800MB, kan je net zo goed laten staan, toch?
Maar het lijkt mij inderdaad dat je de app gewoon kan verslepen naar je prullenmand.
Misschien is AppZapper een leuke tip.

Ik heb er eigenlijk niks aan, de Sylenth1 is niet 64 bit, dus die kan ik niet gebruiken, beetje jammer…

Werkt de Sylenth niet meer in Logic Pro X?

@Loek1991: Sylenth1 is een 32bit VSTi, dus werkt (nog) niet in Logic Pro X nee. Op bepaalde fora kwam voorbij dat Lennar Digital bezig is aan een 64bit versie, dat zal toch de toekomt zijn, ook met deze stap van Apple.

@wensink: Door te zeggen dat je niks aan Logic Pro X hebt omdat het in 64bit is en geen Sylenth1 tot je beschikking heb mag je je wel eens gaan afvragen wat voor producer je bent…

Ik gebruik de sylenth gewoon heel veel, ik ga niet over op de nieuwe software als meer dan de helft van mijn plug-ins niet werkt, Sylenth1 is gewoon maar een voorbeeld. Mijn hele collectie aan waves plug-ins werkt ook niet…

Lennard moet inderdaad eens wat gaan doen. Niemand die hem kent ( is een Nederlander) die hem ff een schop onder de kont kan geven ?
Ik vraag me overigens af of er ooit wat gaat gebeuren. Men zeurt er al tijden over, en er wordt nooit op gereageerd. Was van de week nog. Even op zijn antieke website, waar al jaren niet op is veranderd, tot nu. Als je naar de shop gaat staat daar; logic pro x is not supported of iets van die strekking, lijkt erop dat lennard de vinger geeft helaas…

overigens is er een plugin die ik veel gebruik sinds ik op 64 bit draai (deed dit al in logic9) de Dune. Weet even de merknaam niet zo 123 maar die is zeer gebruiksvriendelijk en min of meer de zelfde sound als sylenth1

Ook die nieuwere variant van de Waver bundels zijn overigens gewoon in 64 bit

Hoe kom ik erachter welke plug-ings 32 bit zijn en dus niet werken in Logic Pro X? Ik gebruik de sylenth1 ook meer dan regelmatig en ook de plug-ins van Waves zitten in bijna elk project. Verder gebruik ik de Kontakt 5 en nog plug-ins van Fabfilter, Sonalksis en Sugar Bytes. Weet iemand daar toevallig iets over?

Draai je logic 9 ook nog? Start die dan op in 64 bit. Je gaat hiervoor naar apllications, logic -> cmd i en daar vink je boot in 32 bit uit.
Zodra logic dan start krijg je in je dorp down menu 2 mapjes, auinstruments/ plugins en 32bit auinstruments/plugins

Alles wat in die 32 bit map staat heb je alleen in 32 bit draaien.

Alle waves, fabfilter en sugarbytes plugins zijn ook in 64 verkrijgbaar.

Die flex pitch werkt wel heel goed, gisteren even geprobeerd, ik had niet verwacht dat dat zo goed en simpel zou werken.

Maar omdat hij geen 32 bit plug-ins ondersteund ga ik niet compleet over, ik zie verder ook niet veel voordelen in Logic Pro X boven 9.

Ik downgrade wel weer naar Snow Leopard.

De iPad app voor Logic Pro X is ook een hele fijne aanvulling.

Die combineert het beste van bijvoorbeeld Garageband, met de uitgebreidere mogelijkheden van Logic.
Erg leuk om mee te spelen, en als uitbreiding op je keyboard, mixer, drumpad, etc.

Even checken op de websites van de developers, maar alle (actuele) Native Instruments plug-ins zijn 64 bit, hetzelfde geldt voor Fabfilter en ook voor Sonalksis…