nieuw logic-board -> g3/pegasos ppc

weet iemand waar ik dit kan vinden (buiten bij apple zelf) , is dit duur in aankoop ? het gaat om een imac 350 mhz

Als je het goed wilt doen doe je het via Apple, is mijn opvatting.

Wat je anders ook kunt doen is tweedehands een iMac kopen en daar het logic board uithalen. De G3 iMac is momenteel tweedehands op zich niet zo heel erg veel meer waard en bovendien kun je er vrij gemakkelijk aan een komen.

A.s. zaterdag is in Nieuwegein weer de Appledag van [url=www.klokhuis.nl]Klokhuis[/url]. Daar wordt ook veel spul te koop aangeboden. Misschien kun je daar vinden wat je zoekt.

Grote kans dat ze daar ook liggen ja. Hoewel het er allemaal wel flink achteruit gegaan is kwa hoeveelheid.

Succes nog met verder zoeken.

maar kan ik het pegasos ppc moederbord+ bijhorende proccesor in een mac steken maar kan ik dan daar ook mac osx op draaien ?

Helaas pindakaas. Mac OS draait alleen op Mac hardware. Bovendien geloof ik niet dat Mac moederborden zich aan een standaard formaat houden.

Ehm. Nou, eigenlijk kan je best OS X op de Pegasos draaien. Ok, ik geef toe, je schijnt tegenwoordig zelfs op de pc OS X te kunnen draaien met pearpc.

In ieder geval, in het geval van de pegasos kun je er wel iets beter OS X op draaien maar zeker niet zomaar. Je moet eerst linux installeren en dan het programma Mac-On-Linux draaien.

Aangezien de pegasos ook gewoon een PPC is draait dit ongeveer op 80% van de snelheid een echte mac zou hebben met dezelfde processor. Ik zou zeggen, kijk eens op de websites/forums van de pegasos (zie www.morphzone.org) of die van Mac-On-Linux (zie www.google.com voor link)