nieuw logicboard

Sinds mijn videokaart van mijn iMac FP 700 kapot is, moet ik er een nieuw logicboard in laten zetten. Ik heb er niet veel verstand van en vroeg mij het volgende af: Zit daar dan ook een nieuwe processor op? Zo ja, kan dat ook een logicboard van bijvoorbeeld een 1 gigaherz zijn of moet het een 700 Mhz zijn.

Even gezocht op Everymac.com:

[quote:eb7148848f]1.0 GHz models only. Earlier models have no sound in.[/quote:eb7148848f]

Dat staat bij de poorten van de 1.0 Ghz FP G4. Oftwel je zou dan een gat moeten zagen in je behuizing, dus dat gaat niet werken…
Maar afgezien daarvan vraag ik mij af of het de kosten en moeite wel waard is om je Logic Board te vervangen…

Ik heb een offerte aangevraagd en de goedkoopste oplossing is 400 euro incl. Voor 400 euro koop ik niks, niet eens een mac mini zonder beeldscherm Als ik mn iMac nu laat reparen, kan ik er later nog 500 euro voor vragen en heb ik in de tussentijd nog een acceptabele computer. En als ik een sneller logicboard erin kan laten zetten door een creatief persoon, dan denk ik wel zeker dat het zeer zeker de moeite waard is.

[quote:552a970706="gerror"]Ik heb een offerte aangevraagd en de goedkoopste oplossing is 400 euro incl[/quote:552a970706]

Dan moet je het gewoon doen :wink: Kijk alleen wel eventjes naar de poortjes achterop, of alles overeenkomt etc.

Onverklaarbaar! Mijn iMac doet het weer als vanouds! Wacht dus nog maar even met het vervangen :)

snel verkopen voordat hij van gedachten verandert :innocent:

Ik zou mezelf niet recht in de ogen kunnen kijken als ik hem nu zou verkopen. Ik geef hem aan mijn vriendin en dan zien we wel hoe lang hij het volhoudt.