Nieuw: MacPAR DeLuxe 2.3 en Split&Concat 1.4

Als resultaat van een goede samenwerking tussen Gerard Putter en mijzelf, zijn zondag jl. twee nauw op elkaar afgestemde utilities voor OS X gereleased:

[b:39b7591493]MacPAR DeLuxe 2.3 [/b:39b7591493]is een shareware utility voor het maken, controleren en uitpakken van internet PAR archieven. Uit (in nieuwsgroepen meegestuurde) PAR-bestanden (.P01, .P02 etc.) kunnen corrupte of vermiste bestanden worden gereconstrueerd. Voor elk ontbrekend of corrupt bestand is daarvoor één PAR-bestand nodig. Het programma maakt hiervoor gebruik van het zg. Reed-Solomon algoritme. De nieuwe versie MacPAR DeLuxe 2.3 heeft geavanceerde automatische opties voor nabewerking (voor .RAR, .SIT, .ACE en .0nn bestanden). Voor zover ons bekend is MacPAR DeLuxe op dit moment de enige GUI voor OS X dat in staat is .ACE archieven te verwerken.
Zie: http://www.xs4all.nl/~gp/MacPAR_deLuxe/

[b:39b7591493]Split&Concat [/b:39b7591493]is een freeware utility dat bestanden in stukjes kan splitsen (.001, .002 etc.) en deze later weer aan elkaar te plakken. Dit kan handig zijn om (zeer) grote bestanden te verdelen over diverse CD’s of DVD’s om deze dan later te reconstrueren. Het programma was in eerste instantie ontwikkeld voor gebruik met Internet nieuwsgroepen waar gesplitste binaire bestanden veel voorkomen. Split&Concat 1.4 is een upgrade speciaal afgestemd op MacPAR DeLuxe. Uit nieuwsgroepen afkomstige .0nn-bestanden worden nu na verificatie door MacPAR DeLuxe automatisch door Split&Concat aan elkaar geplakt waarna het resulterende bestand (.avi, .mp3, .mpg etc.) wordt geopend.
Zie: http://www.xs4all.nl/~loekjehe/Split&Concat/

Wij hopen dat beide utilities bij de MacOSX.nl-lezers in de smaak zullen vallen.

Dit ziet er zeer fraai uit!

Laatst was ik op bezoek bij een internet-fanaat, een windoos-man, die grote bestanden van nieuwsgroepen plukte via de rar-methode. Ik was toen wel onder de indruk, dat er nu een mac-versie is, doet me veel deugd. Ga hem meteen even bellen. :slight_smile: