Nieuw met itunes

Hallo medeboarders,

Ik gebruik sinds kort alleen nog maar mac (mbp & imac)
Voorheen gebruikte ik itunes wel eens op windows, maar puur noodzakelijk voor ipad/iphone/ipod.

Nu mijn desktop een imac geworden is wil ik itunes gaan gebruiken als muziekafspeelprogramma.
Echter loop ik tegen een probleem aan waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Wellicht kan iemand van jullie mij helpen.

Het volgende.

Ik heb 2 muziekmappen, 1 met losse nummers, 1 met livesets
Nu kan ik alles mooi importeren naar de bibliotheek in itunes, maar dan staat alles door elkaar.
Een afspeellijst maken kan ook, een voor losse nummers en 1 voor livesets.
Maar wanneer ik in 1 van deze 2 mappen nieuwe muziek/livesets zet, word dit alleen maar gesync. met de bibliotheek.
Ik moet dan handmatig deze muziek vanuit de bibliotheek naar de juiste afspeellijst slepen

Ik zou echter graag 2 aparte mappen muziek creeeren die automatisch sync. met de juiste achterliggende map.

Is dit uberhaupt mogelijk?

Alvast bedankt.

Fabfabhouse

iTunes werkt het beste als je alles in iTunes zet en daar beheert. Je kan inderdaad werken met afspeellijsten. Er zijn ook meerdere velden in iTunes die je gelijktijdig voor meerdere nummers kan wijzigen. Zo kan je een [b]slimme map[/b] aanmaken die voldoet aan jouw vraag.

Tarun,

Die slimme afspeellijst was precies wat ik zocht!

D.m.v. voorwaarden in 'tijd' groter dan 15 minuten splits in de livesets van de losse nummers!
Helemaal goed zo.

Bedankt!

Een andere optie is gewoon twee aparte Libraries gebruiken. Wanneer je iTunes start terwijl je de Alt-toets vasthoudt kun je kiezen welke Library je wilt gebruiken en/of nieuwe aanmaken.

Wat je ook kunt doen is alle live sets selecteren en daar iets in de opmerkingen zetten (bijvoorbeeld "live set"), zodat je met een slimme afspeellijst alles kunt selecteren met die opmerking. Natuurlijk moet je dan wel elke keer dat je een nieuwe live set toevoegt ook die opmerking erbij plaatsen, maar dit heeft wel het voordeel dat als je een nummer van meer dan 15 minuten hebt, dat niet bij de live sets belandt.

Je kunt ze ook combineren: alles langer dan 15 minuten gaat naar de live sets, behalve als de opmerkingen een bepaalde tekst bevatten ("geen live set" bijvoorbeeld). Dit is het minste werk, denk ik.