Nieuw met mac en heb enkele vragen !

hallo, ik ben nieuw bij het gebruiken van een mac, ik heb me gisteren een macbook aangschaft en kheb enkele vragen,dit zijn de volgende : - ik zit thuis met draadloos internet en ik starte mijn macbook op en ik zag boven aan rechts in de taakbalk onder het icoontje airport mijn verbinding staan " linksys " nu,vervolgens wou ik mijn muziek van pc naar mac overzetten ,dat ging niet,dit is dus mijn eerste vraag, en de tweede vraag is hoe ik die bestandsdeling kan afleggen ? want boven aan recht in die taakbalk onder het icoontje airport staat er een pijl naar boven door het icon, eerst had ik dit niet,en in systeemvoorkeuren staat bestandsdeling nochtans af, kan iemand mij helpen ? Alvast dank bij voorbaat, Feraine James

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46340 : Hier staat mooi uitgelegd hoe je bestanden kan delen tussen os x en windows

Je hebt wel gewoon internet via het draadloze netwerk?

[quote:db725dc21b="Jamez"]boven aan recht in die taakbalk onder het icoontje airport staat er een pijl naar boven door het icon[/quote:db725dc21b] Dat betekend dat je via de Aiport kaart je internet deelt (zie het pijltje als een upload icoontje). Dit kan / moet je weer uitzetten via Systeemvoorkeuren --> Delen --> Internet. Anders werkt niks meer, want volgens mij kan Aiport niet ontvangen en zenden tegelijkertijd en heb je nu dus ook geen internet via Airport volgens mij. In elk geval, een netwerkje opzetten tussen een Mac en Windows is mogelijk, maar niet een van de makkelijkste dingen om te doen naar mijn ervaring.

ok bedankt het is gelukt, ja ik denk ook dat je niet kan verzenden en internet hebben tegelijkertijd, nuja nu is het gelukt dus alles goed nu,

ciao en bedankt,

Jamez</p>