Nieuw soort pop-up/under?

Ik kwam vandaag een pop-under tegen. Het venster had echter geen naam, kwam dus ook niet voor in de lijst van vensters en toen ik de bronversie van de pagina bekeek was die helemaal leeg. Is dit weer een nieuwe truc om ons reclame door de strot te wringen? En hoe flikken ze dat? Wie heeft er een idee en wil die kennis delen?

[img:4bdf5b0c58]http://home.planet.nl/~klojo/macosx/Afbeelding-1.jpg[/img:4bdf5b0c58]

Ik snap het niet, je bedoeld dus dat je Pop Up blocker niet bestand was tegen deze pop up?

En wat is eigenlijk een pop under?

[quote:ebbd8ac661="Rasheed187"]Ik snap het niet, je bedoeld dus dat je Pop Up blocker niet bestand was tegen deze pop up?[/quote:ebbd8ac661] Wat snap je niet? Ik heb het helemaal niet over het blocken van pop-ups. Ik wil weten hoe een venster zonder naam en broncode kan bestaan. [quote:ebbd8ac661="Rasheed187"]En wat is eigenlijk een pop under?[/quote:ebbd8ac661] Het tegenovergestelde van een pop-up. Die komt onder je actieve scherm te staan i.p.v. erboven.

venster zonder naam kan volgens mij zo <title>&nbsp;</title> en dat je geen source kan zien komt door een javascriptje denk ik. heb ik een keer gezien op [url]www.javascriptkit.com[/url]

Heel vaag.... heb net door de source lopen bladeren van de pagina waar de pop-under word opgeroepen, maar in de source zag ik geen geheimzinnige trucjes om source-codes te verbergen etc....

Het is eigenlijk een heel simpel javascriptje, waarmee een nieuw venster zonder naam word geopend, en daarin een swf-filmpje…

Idd… in safari staat ie dan niet in je ‘windows’, en is de source-code leeg
Maar in IE heeft die window de titel “@”, en is de source-code wel gewoon zichtbaar…

Hoe dit komt? Geen idee, maar volgens mij is dit niet bewust zo opgezet…

Volgens mij blokken popup-blokkers de "pop-unders" ook gewoon. Ik zie de pop-unders al langer bij Amerikaanse nieuws-sites en ik denk wel dat het bewust is: als je een tijdje aan het surfen bent geweest en je vensters sluit, zie je pas het extra venster, waardoor je dus niet meer weet van welke website het komt en je je dus niet aan de website gaat ergeren waar het vandaan komt...