Nieuw van Mac ontwerpers: MacPocket !!!!

:D :D Wij moeten voor school een product ontwerpen en daar moesten we dan handtekeningen voor verzamelen. dus als egte applefans dachten wij: de mensen hebben wel eens behoefte aan iets anders dan microsoft mobile. dus hebben wij een plan gemaakt voor de [size=18:3332d7ddcb]macpocket[/size:3332d7ddcb] :apple: . een PDA met de look van een iphone/ipod touch en van binnen pocketleopard. dus als jullie zo vriendelijk willen zijn om hier een bericht te posten dan zou dat heel fijn zijn.

als jullie op- of aanmerkingen hebben post ze dan ook hier (dus ook andere ideën) :apple: :finderoud:

Knuppel... Wat denk je dat de iPod Touch is? Een volwaardige PDA naar mijn ogen, neem je een iPhone dan heb je een Smartphone met ook alle PDA opties.

Eigenlijk heb je toch al zoiets in de vorm van de ipod touch , met de nieuwe software die nu beschikbaar is lijkt hij steeds meer op een PDA . Pak je de iphone dan kun je zelfs nog meer . :D

In een wereld waarin PDA's meer en meer vervangen worden door Blackberrys en anderssoortige smartphones die PDA functionaliteit plus wat extra bieden, denk ik dat het geen slimme zet zou zijn om een dusdanig gelimiteerd apparaat uit te brengen.

Als je nou bedoelt te zeggen dat de SDK voor de iPod Toch gewoon vrijgegeven moet worden, zodat andere developers (liefst gratis) progs voor dat ding kunnen schrijven, ja dán heb je gelijk.

En dat is dus al volop in gang. Plus dat, zoals hierboven al aangegeven, met het vrijkomen van de vijf nieuwe apps voor de Touch dat ding in feite al bijna een volledige PDA is.

Volgende keer óók de markt even verkennen, voordat je een product gaat ontwikkelen. En “egt” kan echt niet hoor…

Ik zou een leukere naam bedenken voor het product. "Pocket" is zo "PC-achtig",..is niet echt "mac-alike" Niet makkelijk i know,....

Apple - iPhone - Gallery

Gast, de iPhone voldoet volledig aan jouw omschrijving: zelfs het OS is een 'mobile version'.... :?

ik heb meer behoefte aan een fatsoenlijke vervanger voor de apple muis, waarvan het klitje niet vies wordt en ermee ophoudt. Die een meer ergonomische vorm heeft en waarvan je meteen ziet dat het een mooie muis is voor Apple. Heb er nog geen kunnen vinden namelijk. En uiteraard, niet draadloos, of een idee bedenken hoe je verder kan werken als die batterij op is. En de prijs moet minder zijn dan de Mighty mouse. Succes :-)

Misschien de Razer PRO? Van PRO solutions. Ik gebruik hem nu een aatnal maanden en hij bevalt zeer goed. 't Is een witte met blauwe LED verlichting d'r in. 1600 DPI. Rubber-achtige zijkanten met een zeer goede grip.

grt,

Neri

[quote:70e842cbc8="svan"]Gast, de iPhone voldoet volledig aan jouw omschrijving: zelfs het OS is een 'mobile version'.... :?[/quote:70e842cbc8] 2nd that...

Kijk [url=http://www.worth1000.com/cache/gallery/contestcache.asp?contest_id=15788&display=photoshop]hier[/url] en [url=http://www.worth1000.com/cache/gallery/contestcache.asp?contest_id=13700&display=photoshop]hier[/url] eens voor wat originele(re) ideeën.

Misschien is nog altijd met dubbel S! Ze zouden je op school beter eerst leren schrijven in plaats van dingen te laten uitvinden.

Egte ??? (WTF?) Straks schrijf je nog “dat het ligt niet meer werkt op de batkamer.”

Wat een klote idee :D In wat schiet de iPhone tekort volgens jullie dan, Mvg,

I-route, maak gewoon een routeplanner voor in de auto, a la tom tom maar dan beter.

Kleine spelfouten daargelaten .... 'egte' kan echt niet! Is geen typo meer. En verder denk ik dat de iPhone alles kan wat jij beschrijft, zeker nu de SDK er is.

Er wordt meer gesabeld dan er constructieve adviezen gegeven worden over een idee waar schijnbaar velen niet gecharmeerd van lijken te zijn. Dat kan best anders, lijkt mij.

[quote:67162ea814="PretPedKadet"]zeker nu de SDK er is.[/quote:67162ea814] Ik heb nog steeds geen SDK gezien. :?

Wel raar dat hier iedereen zo negatief doet over het idee, alsof de iPhone volmaakt zou zijn. Nou, dat is hij zeker niet, ook de SDK zal daar niet veel aan veranderen, ben ik bang. Ik denk dat een iPhone Pro, en dan bedoel ik een volwaardige compacte computer met telefoonfunctionaliteit, zeker bestaansrecht heeft, misschien in een aantal gevallen een MacBook Air overbodig zou kunnen maken. Hoe verleidelijk de iPod kwaliteiten van de iPhone ook zijn, niet iedereen heeft er behoefte aan om constant muziek, video en foto's bij zich te dragen. Voor mij is dat in ieder geval geen doorslaggevende overweging. Verbeterpunten zijn allereerst 3G telefoontechnologie, maar dat komt er toch wel aan. Daarnaast natuurlijk volledige vrijheid om programma's te installeren die je nodig hebt, zoals Office of Filemaker om maar eens wat te noemen. Verder lijkt het mij wenselijk dat er (als het al geen volledig toegankelijk OSX zou zijn) op zijn minst een systeemwijde zoekfunctie op komt (Spotlight?), en basics als copy-paste. En wat te denken over een volledig functionele Bluetooth (bijvoorbeeld voor een extern toetsenbord, of voor een Iris penscanner)? En waarom zou je het apparaat niet gewoon in je Mac-netwerk kunnen zien en de HD ervan normaal als die van een volwaardige PC benaderen? En vooruit: stemherkenning en handschriftherkenning!!! Natuurlijk moet de hardware voor zo'n apparaat aangepast worden, vooral op het gebied van opslagcapaciteit, maar hey, de SDD's komen er aan, en veel groter zou het apparaat niet hoeven te worden. Natuurlijk zul je zo'n apparaat niet krijgen voor de prijs van een iPhone, maar je moet het dan ook eerder zien als een ultracompacte Mac met belmogelijkheden, dan als een superluxe telefoon die je met korting bij een belabonnement krijgt. Ik zou direct voor een dergelijk apparaat gaan, terwijl ik bij de huidige iPhone maar een lauw gevoel heb: mooi, slick en trendy, maar qua functionaliteit geen serieus alternatief voor mijn Windows Mobile ding (begrijp me niet verkeerd: de gebruikersinterface van Windows Mobile is verschrikkelijk, maar het werkt (soms) wel....) Zie het maar als de herrijzenis van de Newton: de Newtphone!

[quote:dd3a256d8f="Zakske"][quote:dd3a256d8f="PretPedKadet"]zeker nu de SDK er is.[/quote:dd3a256d8f] Ik heb nog steeds geen SDK gezien. :?[/quote:dd3a256d8f]

Ze gaven toch de SDK uit afgelopen dinsdag of heb ik het verkeerd begrepen…

[quote:3b05a51b1f="PretPedKadet"][quote:3b05a51b1f="Zakske"][quote:3b05a51b1f="PretPedKadet"]zeker nu de SDK er is.[/quote:3b05a51b1f] Ik heb nog steeds geen SDK gezien. :?[/quote:3b05a51b1f]

Ze gaven toch de SDK uit afgelopen dinsdag of heb ik het verkeerd begrepen…[/quote:3b05a51b1f]

Je hebt het helaas verkeerd begrepen; wat je zag was gewoon firmware 1.1.3. Nog steeds geen SDK beschikbaar helaas…