Nieuw venster openen ipv geminimaliseerde

Bij het klikken op een icoon in de Dock dat al geopend is, gebeurt er niets.
Vanuit de gemakzucht die ik heb, zou ik juist bij het klikken op bijvoorbeeld Google Chrome meteen een nieuw venster willen openen.

Echter, als je al in een venster zit, opent zich helemaal niets. En als je niet in een Chrome venster zit, openen de pagina's die je geminimaliseerd hebt.

Is er een mogelijkheid, door op het icoontje te klikken, altijd een nieuwe pagina te openen? Of de optie (via een Waaier bijv.) te hebben om te kiezen.. Alle geminimaliseerde vensters + nieuw venster.

Ik ken de snelcode appeltje N, maar ik vraag me af of het ook kan door simpelweg op het icoon in het dock te klikken.

Bedankt en mocht de vraag al eens gesteld zijn geworden, sorry!

Je probeert Windows te imiteren op OS, maar dat is natuurlijk niet zoals OS X werkt.
Als je een programma actief hebt en je klikt in de Dock, gebeurt er inderdaad niets verder, want het programma is al actief…..
Een nieuw venster open je altijd vanuit het programma zelf.

Probeer eens rechts-klik, bij Safari staat er dan "Nieuw venster" bij.

Of je activeert het programma door het actief te maken (klik op het icoon) en drukt dan op cmd+n.
Of je activeert het programma door het actief te maken (klik op het icoon) en klik op Bestand --> Nieuw venster
Of je klikt rechts op het icoon en kiest voor Nieuw venster.

Genoeg opties, niet? :sarcastic:

Of je klikt op het icon voor een nieuw tabblad. Scheelt je een flinke weg naar beneden je scherm.

[img]/uploads/community/f3696d0604c6c827c5cb148d25421845f621a4e8_0.png[/img]

Lol, deze opties ken ik gelukkig :)
Maar wilde het gewoon makkelijker... Dus dat de handeling cmd-n niet nodig zou zijn. Maar ik ben waarschijnlijk gewoon te lui ;-)