Nieuwe 27 inch Imac (die dunne) verkopen...

Lieve meeuw, als jij denkt dat Google een zoekmachine is, moet je eerst eens bij jezelf te rade gaan. Volg alle recente aanpassingen aan Google en van de zoekmachine die het ooit was is niet veel meer over. Google kan zichzelf niet eens meer vinden. Laat staan zinnige antwoorden, en al helemaal niet in het Nederlands.

Even een beknopte uitleg van Google: Tekst op internet doorgronden is A heel moeilijk, B voor Google niet interessant. Google is een reclameboer, dat geld verdient van adverteerders. Niks ander dan Zondagsnieuws, de Ster of JC Decaux. Wat is dan het makkelijkste om te doen: Tellen wie op welke link klikt na het intypen van een zoekterm. De mensch heeft sneller gezien of de drie regels getoonde tekst zinvol zijn, dan dat de computer van Google van ons Nederlands kaas moet maken. De meest geklikte, is hws het meest relevant, en daar krijg je er WOW WEL DRIE van te zien. Daarbij worden bovendien nog 93% betaalde links ingevoegd, net niet zoveel dat we gillend wegrennen, want ondanks de monopoliepositie moeten we niet allemaal op zoek gaan naar iets anders. Recent onderzoek laat zien dat Google en Bing maar 7% organic results tonen!, mensen met een adblocker zien net iets meer. Oftewel, op Google kijk je naar een “schreeuwende MediaMarkt folder” met een klein wit vlakje waarin 3 suggesties staan op basis van gebruikers-gedrag! Enige nadeel welk deel het schreeuwende deel is valt amper te zien.

Een forum met lieve gebruikers heeft een veel hogere kans op een goed antwoord dan gebruik maken van Google Meeuw. Sanne stelt dus een terechte vraag hier.

Google werkt eraan dat je overal reclames ziet (kijk maar naar YouTube) of waar je uiteindelijk overal voor moet betalen. In Amerika moet je voor sommige YouTube kanalen al betalen. Apple had terecht de YouTube app in iOS staan zodat je geen reclames had.

Ik vind dat Meeuw zijn naam eer aan doet. Pfff.

toch bizar dat sannepanne de imac traaaag vindt: zou hij een te licht model gekocht hebben voor wat hij wil doen? Photoshop, internet, mail om maar enkele te noemen zijn supersnel. vm’s heb ik vroeger nooit gebruikt op windows, omdat die extreem traag waren, sinds m’n imac is het een plezier om tests uit te voeren in vm’s. (en m’n laatste windows pc, vervangen na 1jaar, had me even veel geld gekost als m’n imac)

Ik vermoed eerder dat sannepanne een vrouw van 57 jaar is die totaal andere verwachtingen heeft van het apparaat en onvoldoende kennis heeft over het apparaat/systeem, waardoor zij tegen allemaal merkwaardige problemen aan loopt die een ander niet heeft.

[quote=sannepanne url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-27-inch-imac-die-dunne-verkopen/ time=1374165081]…Maar weten jullie een goede site (geen marktplaats) waarop ik deze kan zetten?..[/quote]Als je persé Marktplaats e.d. wilt mijden is alleen www.tweedehandsmac.nl een eventuele optie.

Ik zou echter even door de zure Apple heen bijten en hem op Marktplaats zetten.

Je krijgt er meer voor, je verkoopt hem sneller en je hebt gewoon veel meer publiek voor je advertentie.
Die paar idioten prik je er wel tussenuit.

Maar eigenlijk zou het verkopen van die iMac een domme actie zijn… :slight_smile:

Google werkt anders wel.

Alleen zijn zoekresultaten van iedereen anders, hè

Bij mij draait Windows 7 op een iMac 27" uit eind 2009 via Parallels…als een zonnetje.

Vannacht luisterde ik naar een podcast, MacRoundtable. Daar kreeg ik te horen: ‘De beste computer voor Windows is de iMac 27"!’

Je gaat veel geld verliezen, lijkt me, als je zó snel al een nieuwe computer verkoopt.

Verder alles goed? :nerd: