Nieuwe 2x2 Ghz besteld!! Joehoeeee :D

Na veel wikken en wegen (wel of geen 2x2.5) deze week dan eindelijk de G5 besteld :D Men zei hij was voorradig en het zou ongeveer een week duren, zeiden ze. Nee, niet de Apple store, maar een Apple dealer hier in het zuiden... (Ik vermoed dat ze bedoelen voorradig in Ierland) Ik kan bijna niet meer wachten ;) pffffffff Ik ga nu van een G4 400 Mhz naar 2x2 Ghz G5, zal wel ff schrikken zijn denk ik...of toch niet?? ;)

Men probeerde ook nog “gecertificeerd” geheugen te verkopen, maar 165 (ofzo) euro voor 512 Mb terwijl het voor pakweg 85 euro bij Mail-a-Mac te krijgen is ging toch wat te ver :wink:
Het zal me eens benieuwen wat er allemaal aan software bijzit, hoe alles verpakt is, hoe hij ruikt, hoe hij uitziet blablabla :wink: :stuck_out_tongue: en vooral het verschil in kabaal van de ventilators in vergelijking met mijn oude “stofzuiger” G4.
Trouwens, over de G4 gesproken, wat zouden jullie doen ermee?? Als fileserver of backup server ofzo gebruiken? dus wat serversoftware erop zetten??

Nou, we gaan eens volgende week rustig afwachten, woensdag of donderdag of vrijdag, kijken of ie er dan al is :wink:

ONE HAPPY (waiting) MACCER Here :stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd. Ik wil je er alleen wel op wijzen dat er in de Lounge al een heel groot topic is waar je je nieuwe aankoop kunt melden. [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15127[/url]

Die G4 kun je natuurlijk ook voor internet gaan gebruiken. Dat zou ik doen. Nu zal er absoluut niet snel iets aan de hand zijn als je je mac aan het internet hangt, maar ik zou toch denk ik wel wat zuinig zijn op de G5 als ik er een zou hebben.

osx server opzetten! gebruiken als file, mail, itunes server

Gisteren mijn 2x2 aan de praat gemaakt, alles super gelopen, kijk maar eens op forum G4-G5 super. niets dan lof

Van een 400Mhz G4 naar een Dual G5..

Mwoah dat merk je niet :stuck_out_tongue:

Ik ben van een 400Mhz G3 naar een 1,2Ghz G4 gegaan. Dat is al een groot verschil.
Kan het bijna niet voorstellen dat er een machine is die gewoon 3 tot 4x sneller is dan mn G4 iBook!! :o

proficiat, heb identiek dezelfde overstap gemaakt twee weken geleden. Het verschil is...... ongelofelijk! Vooral van Photoshop ben ik zwaar onder de indruk. Van mijn oude G4 heb ik een pdf server gemaakt.

[quote:6d2e8c93ce="Hanton"]proficiat, heb identiek dezelfde overstap gemaakt twee weken geleden. Het verschil is...... ongelofelijk! Vooral van Photoshop ben ik zwaar onder de indruk. Van mijn oude G4 heb ik een pdf server gemaakt.[/quote:6d2e8c93ce]

Sorry… maar wat is een pdf server? :oops:

een computer waar je je PDF-jes op neer zet :)

eeuh ongeveer, eigenlijk vooral een computer die pdfjes maakt voor mij en m'n collega's :wink:

Haha droogheid... Ik zou denk ik een meer ambitieus project proberen.. Ze aan elkaar kopellen en een cluster maken :P.. Alleen moet ik mijn oude G4 verkopen ivm geldzaken.. (iemand interesse :P.. hij staat op tweedehandsmac.nl :P)

Gefeliciteerd met je mooie aankoop en heeeeeel veel plezier ermee!!

als het goed is zit er ook een firewire intergratie tool bij als die erbij zit kan je dan een soort versalg uitbrengen

wat is een firewire intergratie dinges zet al je prefs en accounts over op je nieuwe mac via de firewire

dus… :?