Nieuwe 3e gen. ipod --> batterij verbruik ...

Hallo,

Ik ben sinds gister een gelukkige eigenaar van een 3e gen. 20gb. ipod :smiley:
Nu heb ik alleen wat vragen over het batterij verbruik.

Ik heb hem gister meteen opgeladen en (nadat hij vol was) snel muziek er op “gegooit” en lekker muziek afspelen.

Nu heb ik hem vanacht weer volledig op moeten laden en vervolgens vanmorgen nieuwe muziek erop gezet.

Nu blijkt dat tijdens het uploaden van muziek via firewire, dat m`n batterij indicatie alleen maar “leeg loopt” … :o

Is dit gebruikelijk, hoelang moet een batterij meegaan (ik begreep iets van 8 uur)
En als ik hem via de firewire poort upload, hoort hij dan niet bij geladen te worden … :?

Als je muziek upload naar je iPod dan vreet zie zeker veel stroom ja. Althans dat is bij mij zo als ik muziek upload via mijn Vaio. Als ik het via mijn Powerbook doe dan is het geen probleem want daar laadt die hem wel op via firewire. Maar het hoort zo ja :) tis gebruikelijk bij de iPod

Het is een feit dat de iPod niet oplaadt via de poorten van een Wind..oooow's! bak. En dus zal je misschien via de USB kabel kunnen uploaden en via de Firewire opladen. Moet je wel zo'n kabel hebben natuurlijk. De nieuwe "clickwheel" heeft die kabel wel standaard en de oude met de 4 knopjes niet!

Succes!

Mijn derder generatie iPod loopt leeg elke dag. Ik laat het s´nachts opladen maar het werkt blijkbaar niet.

Het is al een keer door Apple gerepareerd.

Zij zeiden dat het normaal is als het icoontje laat zien dat het leeg is, maar het niet leeg is!!!

Ik overweeg het terug te sturen en een nieuwe vragen wegens ondeugdelijkheid. Het is net 3 maanden oud! :cry:

[quote:3b1332318c="dreamlab"]Het is een feit dat de iPod niet oplaadt via de poorten van een Wind..oooow's! bak.[/quote:3b1332318c]

Gelukkig is dit niet waar, hij laadt de accu alleen niet op via een mini-firewire plug! Die 3-G ipod laadde op mijn vroegere pc prima via een sweex 3-poort PCI FireWire-kaart. Inderdaad kost het overzetten flink wat energie :|, maar hij behoort normaal wel te laden via de ‘normale, grotere’ firewire plug.

Verder: zie de Apple info over het opladen van een iPod op een pc.

ik heb met mijn 30gb iPod hetzelfde probleem als hierboven beschreven, een 'volle' batterij is na een uurtje of 3-3,5 leeg. behoorlijk kl*te. het schijnt een algemeen probleem te zijn. en als je m terugstuurt krij je n re-furbished one terug hoorde ik laatst.

ik gebruik m gelukkig niet veel mobiel, maar meer als nice little gadget op mijn stereo en in de auto heb ik een charger…

suc6

Staat de alarmklok misschien aan? Had ik een keer. Leukert op 't werk aangezet. Ging 'ie elke keer om 0.00 uur spelen, was 'ie de volgende ochtend leeg...

OMG! Dat is het!!!!

Ik had in de vakantie geen problemen mee gehad… MAAR toen ik de Alarm aan had… zijn de problemen begonnen!!!

DANKJE!!! :smiley: :smiley: [/list]