Nieuwe Airport!!

Wat is dat precies met die nieuwe airport. Als je toch van plan bent die met de antennepoort te kopen dan koop je best de "powered over ethernet" of zijn daar beperkingen of minputen aan? Trouwens is de nederlandse applestore al altijd iets goedkoper dan de belgische? Of valt me dat nu pas op?

btw noemen ze dat tegenwoordig ;)

als je trouwens voor goedkoop wil gaan, er zijn andere wireless routers en access points die het prima doen met mac voor minder dan de helft van de prijs van een airport

Ik veronderstel dat je toch nog gebruik kunt maken van gewone netspanning, lijk hierover niets te vinden.

Ik heb de aiport van apple met antenne

werkt als een trein met mijn 17 inch Powerbook. je moet wel rekening houden dan de opgegeven aantal meters een theoretische is en niet rekening houdt met in huis aanwezige staalconstrcuties ed.

edoch ik ben zeer tevreden en hij ziet er ook prachtig uit … best dat beetje extra geld waard … (en dan heb je ook een echte Apple … :smiley: _

[quote:180b6c2aed="CinematiQ"]Ik veronderstel dat je toch nog gebruik kunt maken van gewone netspanning, lijk hierover niets te vinden.[/quote:180b6c2aed] Dat zou ik ook verwachten inderdaad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je niet via gewone netspanning kunt aansluiten (maar weer het helaas niet zeker. :( )

Ja hij kan gewoon op de netspanning.

werkt "power over ehternet" op een standaard ethernet-poort of heb je er een speciale ethernet aansluiting voor nodig??

Ik snaap die hele grap niet. Kun je dan met je Powerbook :P (waar al een airport card standaar inzit, maargoed) -verbonden via ethernet aan de airport- zonder adapter werken en wordt de batterij toch opgeladen of wat is de bedoeling van 'power' over ethernet??

[quote:2128617209="cubizer"]...wat is de bedoeling van 'power' over ethernet??[/quote:2128617209] Het base station krijgt in dat geval zijn stroom niet via een aparte adapter maar via de ethernet kabel. Daardoor hoef je maar 1 snoer naar het base station te leiden, en ben je niet afhankelijk van de nabijheid van een stopcontact.

Juist.

Vereiste is wel; een switch die POE ondersteund :slight_smile: