Nieuwe batterij voor oude PB 12''

Ik heb een nieuwe batterij nodig voor mijn Powerbook 12'' uit eerste helft 2003 met een 867 Mhz G4 en serienummer UV3200JBNP4, dus ik bel de Apple Store, maar daar kon het niet, dus die verbonden me door met de Apple-Care hulplijn en die konden me wel een nieuwe toezenden, maar dan moest ik mijn oude batterij wel meegeven aan de courier. Dit vind ik erg vreemd en wil ik niet, dus dat doe ik niet. Nu heb ik 2 vragen:

1 waar kan ik een nieuwe batterij kopen voor mijn oude PB?
2 hoe kan het zo zijn dat Apple je verplicht het product dat door hun is gemaakt en ouder begint te worden, echter jouw eigendom is, terug te geven zonder daar een goede reden voor te geven? Is het de onvakkundigheid van de belgisch sprekende medewerker(ik probeer niet rascistisch te zijn, alleen maar duidelijk, dus respect ! !)? Of heeft Apple een Derde Wereld-plan aangaande oude batterijen?

Dank voor alle antwoorden bij voorbaat.

Ik denk dat je het meeste hebt aan een antwoord op vraag 1: Een nieuwe batterij voor je PB 12" vind je bij het betere Apple Centre. AC Passage in Den Haag bijv. heeft ze op voorraad. Ik kan je aanraden om niet de officiële maar die van [url=www.batterytech.com]BTI[/url] te nemen. Deze zijn iets goedkoper en zijn kwalitatief beter dan de originele Apple accu's (meer werktijd op een volle accu). Ook deze zijn bij AC's te krijgen.

[url=http://mailamac.nl/csc_articles.php?VID=vKbCeqixtZFe4CsG&saSearch[category]=batterij]Hier[/url] hebben ze 'm ook. Ik heb goeie ervaringen met deze winkel, en je kunt per rembours bestellen... ook wel fijn. Succes

Antwoord op vraag 2: misschien heeft de helpdesk medewerker nog een omruilactie in zijn of haar hoofd. Die zijn er wel geweest voor de accu's. Als dat niet zo is kunnen ze nooit iets wat van jou is opvragen alvorens een nieuwe te leveren. Het is geen slatiegeld accu!

Ik ben abuis op 2 fronten:

1 de batterij die nu wordt verkocht is wel geschikt voor mijn oude powerbookje, dus de eerste medewerker die ik aan de lijn had heeft me verkeerd ingelicht.
2 het is in deze normaal dat de Apple-Care medewerker mij vraagt om de oude batterij, want er is niet sprake van een upgrade aangaande batterijen van 12’’ powerbookjes.

Sorry voor de ruimte op dit forum dat ik in beslag heb genomen, volgende keer zal ik wat geduldiger zijn alvorens jullie lastig te vallen met domme vragen.

Toevoeging:

Ik koop nu toch een originele batterij, want ik heb nog een garantie op een reparatie lopen en die wil ik niet in gevaar brengen met het kopen van spullen van derden i.p.v. spullen van Apple.

Antwoordend op vraag 2:

Als ik het wel heb is het sinds een tijdje verplicht voor leveranciers van electronica materiaal om oude/afgewerkte batterijen terug te nemen, om ze zo gestroomlijnd mogelijk te kunnen verwerken.
Ik weet niet precies sinds wanneer.

Ik denk dat ze alleen de accu zelf in de batterij vervangen en je dus weer je eigen batterij terug krijgt met nieuwe accu's.