Nieuwe data op DVD bij-plaatsen?....

Via 'Toast' heb ik diverse data (259 MB) op een DVD-R (4.7GB) geplaatst. Nu wil ik nog wat meer data bijschrijven op die zelfde DVD (ruimte genoeg dacht ik zo) Kan dit, en zo ja hoe doe ik dit?...

M.vr.gr,
Gees

Ben bang van niet. Telkens als je wilt branden vraagt ie om een beschrijfbare dvd in te plaatsen. Zo gauw je je gebruikte dvd in plaatst, spuugt ie em er weer uit. Zelfs op een cd is dit (nog) niet mogelijk. Maarrr er zal best wel iemand hier zijn die een oplossing heeft.

DVD-R kent geen sessies...

Je kan instellen of Toast de sessie moet afsluiten of niet. Dat is toch zo bij CD-R's. Ik wist niet dat dit niet kan met DVD's ... Raar.

[quote:bddac08b81="larridon"]Je kan instellen of Toast de sessie moet afsluiten of niet. Dat is toch zo bij CD-R's. Ik wist niet dat dit niet kan met DVD's ... Raar.[/quote:bddac08b81]In Nero (PC) kan je wel met Multisessie DVD's branden.

[quote:b105a1ed38="Blackmaster"]Ben bang van niet. Telkens als je wilt branden vraagt ie om een beschrijfbare dvd in te plaatsen. Zo gauw je je gebruikte dvd in plaatst, spuugt ie em er weer uit. Zelfs op een cd is dit (nog) niet mogelijk. Maarrr er zal best wel iemand hier zijn die een oplossing heeft.[/quote:b105a1ed38]

Wat gek dat ik de reactie’s hiervan niet in mijn mail ontving…

Het bovenstaande had ik voor het plaatsen van mijn bericht ook ontdekt, vandaar.!..
Dus[size=18:b105a1ed38] niet [/size:b105a1ed38]begrijp ik, allemaal bedankt.

groet v.Gees

Multi-sessie gaat als het goed is wel met +R, maar die optie zit (nog) niet in Toast. Er is wel een ander programma wat het wel kan, ben alleen even de naam kwijt, maar er is eerder een topic over geweest, ik zal het zo eens opzoeken.

Is het niet makkelijker om, als dit vaker voorkomt, een DVD-/+R[b:127959ef89]W[/b:127959ef89] te nemen? Dan kan je gewoon alles heen en weer kopieëren :)

[quote:3c0a9e0af7="Night"]Is het niet makkelijker om, als dit vaker voorkomt, een DVD-/+R[b:3c0a9e0af7]W[/b:3c0a9e0af7] te nemen? Dan kan je gewoon alles heen en weer kopieëren :)[/quote:3c0a9e0af7]

Jammer dan, in mijn ‘imacje G4 witte bol’ zit een Pioneer DVD-RW DVR-105 :x

Een Pioneer 105 kan toch RW's branden ?

Maar volgens mij geen +RW… maar -RW moet kunnen.

edit: yep, -RW kan hij wel branden.

Jawel, maar niet heen en weer kopieën toch?....

Gevonden.

Het programma Dragon Burn kan sessies branden, maar alleen +R ondersteund inderdaad sessies, en lang niet alle computers kunnen alle sessies zien, vaak alleen de laatste.

Bedankt voor het meedenken 'unSound' Het duurde wat langer omdat ik geen reactie meer krijg via mijn e-mail vandaag, dus moet ik zelf even kijken op 'Overige Software'

Dus met dat prog. en DVD+R zou het moeten lukken op mijn iMac?..

Ik denk het zelf wel, maar ik heb er 0,0 ervaring mee. Op de website van Dragon Burn hebben ze het voornamelijk over +RW, dus misschien dat ook +R geen sessies ondersteund...

Dragon Burn kun je hier bekijken en proberen:
http://www.ntius.com/default.asp?p=dragonburn/dburn4_main