Nieuwe Dual 1,8 Ghz G5 getest

Vandaag heb ik dan eens mijn ondervindingen gepost ivm met de aanschaf van een nieuwe power mac Dual 1,8 Ghz G5.

Kijk maar eens op mijn site:

http://www.macgames.be

Je bespreking kwam voor mij één dag te laat. Ik heb hem gisteren besteld maar met de standaard video kaart :( Ik wist niet dat het verschil zo groot was tussen de verschillende kaarten. Inderdaad 256 Mb RAM is wel heel weinig voor deze computer. Zo snel mogelijk wat bijbestellen.

ik heb em toch wel uitgerust met die Radeon, en toen ik de verkoopster aan de lijn had vroeg die nog wel 'heb je de intentie om met twee beeldschermen te werken', nou dit lijkt me niet het verkoopsargument om een zwaardere grafische kaart te nemen dacht ik toch.... en ja ook eveneens 1Gig extra ram aangeschaft

Goed en helder geschreven stuk op je site sorcky. Ik heb de G5 1.8 eerste generatie en op de macfraek versloeg ik in een benchmarktest zelfs enkele 2.0 duals. Geen idee hoe dat kon maar wel leuk. De GF5200 is een nacompetitie kaart en ben het met je eens dat deze kaart totaal niet past bij de op snelheid ontworpen G5's. Ik heb een game-pc in mijn bezit en daar id loop van de tijd verschillende kaarten kunnen uit proberen. De GF5200 zul je nooit op een hoge stand kunnen zetten. Zowel de 9800 radeon als de kaart die ik nu bezit, de GF9500XT, draaien moeiteloos spellen op hun max. Ik kan je wel zeggen dat een, in mijn geval athlon 2500 PC met een GF5200 duidelijk trager is dan mijn G5 met dezelfde kaart. Daarmee dus een bewijs dat de G5 als geheel een stuk sneller is, los van de cpu...

[quote:a95e37752c="Yves"]Je bespreking kwam voor mij één dag te laat. Ik heb hem gisteren besteld maar met de standaard video kaart :( Ik wist niet dat het verschil zo groot was tussen de verschillende kaarten. Inderdaad 256 Mb RAM is wel heel weinig voor deze computer. Zo snel mogelijk wat bijbestellen.[/quote:a95e37752c]

Ik weet niet waar je deze besteld heb, maar ik denk wel dat je dit nog kunt rechtzetten. Want het is zo met die betere ATI 9600 XT dat je slechts 50 Euro extra betaald.

Zorcky, je laat allemaal mooie tabellen zien waarin de geforce kaart niet voorkomt. Vervolgens schrijf je dat de geforce "zeker niet zou mogen voorkomen in een systeem als deze". Waarop is dit dan gebaseerd? Zelf speel ik geen games, voor 3d toepassingen ben ik te dom. Wat is dan de winst van een ATI?

Edit: Een geforce op een g4 vergelijken met een ati op een g5 is natuurlijk apples met peren vergelijken…

Ik weet wel dat ik dat cijfer matriaal niet heb, maar als je naar de technische kenmerken kijkt van zo een Geforce 5200 dan zie je dat deze under powered is, en zeker geen kaart is voor in een G5 systeem. Als ik eerlijk mag zijn zou ik zelfs durven zeggen dat dit ook geen kaart is voor in de iMac G4. Vorig jaar bij het begin van de G5 was dit iets wat ik nog kon aannemen, maar nu zijn we een jaar verder en nog steekt deze kaart in de G5, en dit terwijl nu op zijn minst ieder half jaar een nieuwe generatie grafische kaarten op de markt komt in aanbieding.

Hiervoor zal ik nog een aanpassing voorzien :wink:

WEET ER IEMAND HOE IK UNREAL TOURNAMENT X KAN TESTEN?

Hierover heb ik mooi cijfer materiaal gevonden over een test ven de eerste dual 1,8 Ghz G5 met een GeForce 5200, we gaan eens echt gaan vergelijken 8)

[quote:2a24c1a6ff="Zorcky"][quote:2a24c1a6ff="Yves"]Je bespreking kwam voor mij één dag te laat. Ik heb hem gisteren besteld maar met de standaard video kaart :( Ik wist niet dat het verschil zo groot was tussen de verschillende kaarten. Inderdaad 256 Mb RAM is wel heel weinig voor deze computer. Zo snel mogelijk wat bijbestellen.[/quote:2a24c1a6ff]

Ik weet niet waar je deze besteld heb, maar ik denk wel dat je dit nog kunt rechtzetten. Want het is zo met die betere ATI 9600 XT dat je slechts 50 Euro extra betaald.[/quote:2a24c1a6ff]

Bij de apple store maar hij is helaas al verzonden :frowning:

[quote:5d6fe0d38c="buurman"]Zorcky, je laat allemaal mooie tabellen zien waarin de geforce kaart niet voorkomt. Vervolgens schrijf je dat de geforce "zeker niet zou mogen voorkomen in een systeem als deze". Waarop is dit dan gebaseerd? Zelf speel ik geen games, voor 3d toepassingen ben ik te dom. Wat is dan de winst van een ATI?

Edit: Een geforce op een g4 vergelijken met een ati op een g5 is natuurlijk apples met peren vergelijken…[/quote:5d6fe0d38c]

Er is op de laatste pagina een aanvulling toegevoegd met harde cijfers en feiten. De testen die ik heb gedaan in vergelijking met de cijfers die ik heb terug gevonden op het net zijn een beetje in mijn nadeel omdat ik wat zwaardere instellingen heb gebruikt, dit omdat mijn systeem dubbel zoveel ram heeft. Ga maar zien en maak nu zelf besluiten :wink: