Nieuwe dual layer DVD inbouwen in G4

Hello vrienden,

heeft er iemand weet van of het hierna genoemde toestel in een G4 zou werken ?

NEC DVD/RW +RW/-RW 3500 A 16X White NO SOFT

Bedankt

geen idee weet wel dat de pioneer 108 voor dual layers wel werkt probleem is dat ilife niet wordt onderstuend, dus je moet alles branden met toast. keb hem gezien voor 100 euro incl geloof ik bij chipmunk.

ik heb ook een dual layer maar van lacie maar dan extern ik kon het niet laten inbouwen in mijn G4 omdat er geen plaats meer in was

eerst had ik het probleem ook in iLife
maar het gaat wel met iLife je moet aleen een programmaatje downloaden
patchburn

Ik denk dat het wel lukt eigenlijk. In de Lacie extern zit dezelfde brander (3510). Dat werkt zonder problemen.

ja ik denk ook dat het dezelfde is die erin zit

Het hangt ook een beetje van de processorsnelheid af. van je G4. als dat 400 mhz is denk ik dat het niet gaat lukken .. kan me een stuk herinneren uit de MacFan waarin ze het proberen maar het mislukt daar steeds en dus resulteerde in prachtige DVD frisbee's

[quote:324e16b724]Reviewer's Name: Nicolas Linkert Date Submitted: 10/14/2004 Drive Type: DVD+R/RW + DVD-R/RW Drives Drive Interface: IDE Drive Brand: NEC Drive Model Number: ND 3500 (4x Dual layer DVD+R, 16x single layer DVD-R/+R) Driver Used: Patchburn 3 Mac Model: Apple G5 Tower Mac OS Version: OS X 10.3 Reader Comments: The drive as such works. It boots (CD/DVD), and it works with all the iApps (even iDVD) with PatchBurn 3. There is one thing I don't understand: After a while the medium in the drive "disappears" - it just is not accessible thru the system anymore. This is extremely annoying and I therefore have decided to ditch this drive altho it otherwise works better and faster than the original Pioneer drive.[/quote:324e16b724]

[quote:324e16b724]Reviewer’s Name: Vikke
Date Submitted: 11/14/2004
Drive Type: DVD+R/RW + DVD-R/RW Drives
Drive Interface: IDE
Drive Brand: NEC
Drive Model Number: ND 3500 AG (4xDL DVD+R, 16xDVD+/-R, 48xCDR, 24xCDRW)
Driver Used: Patchburn 3
Mac Model: Apple G4 Single CPU DDR
Mac OS Version: OS X 10.3
Reader Comments: Installed ND 3500 into the lower 2nd optical drive slot of PowerMac G4 MDD SP (1 GB RAM/3x120 GB HD/last OS 9-bootable model). I use mainly Toast 6 for burning and it works ok so far with CD-R and DVD-R. As I have the original Combo drive I am using this new unit for DVD-burning only.

However, I got 2 coasters (Verbatim 8xDVD-R). Previous evening I burned 2 of those 8x DVD-R -discs succesfully and next morning I was trying the same - Toast 6 reported “Sense error (something)”. I tried another 8x DVD-R and the same happened again. Anyhow, Toast 6 (6.0.7?) recognized all empty discs I inserted, I tried to erase a Traxdata 2x DVD-RW -disc and got Toast in non-responsive condition. I force-quitted Toast and re-booted the whole computer (as it had been on through the night). After reboot the ND 3500 was fully working with Toast 6 (at least with 48xCD-R, 4xDVD-R and 2xDVD-RW, I ran out of 8xDVD-R -discs).[/quote:324e16b724]

Dit vond ik op http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Processorsnelheid kan volgens mij wel. Mijn dvd-brander (msi electronics) zit in een G3, 400mhz met maar 192 mb ram… tijdelijk :wink:

R

Yes :evil:

Ok, het is zover. De NEC dual layer is ingebouwd, is ondersteund door Toast en dank zij Patchburn ook door iTunes.

Ik zou nu wel eens willen proberen om één van mijn DVD’s te copieren !?

Iemand ervaring, welk programma en moet je eerst een convertie doen of kan je hem gewoon met copy dupliceren ?

Bedankt