Nieuwe DVD functie in Imovie

Mijn vraag is ergens verloren gegaan dus nog een keer :

Wie kan mij de voordelen vertellen van de nieuwste DVD functie in
I movie ?

Oké verschil in exporttijd maar vervolgens kan ik niet meer slepen met scenes zoals ik dat wil in het IDVD Project

Bedankt ! :?

Gisteren een dvdtje gemaakt vanuit imovie3 en hiermee hoofdstukken aangegeven , die dan netjes in idvd3 worden overgenomen met alle knopen en een menu structuur om vooruit en terug in de diverse scenes te stappen. Net als een echte commerciele dvd. Dit lijkt mijn een groot voordeel, bij het afspelen kun je hier dus rechtsteeks naar toe zappen.

Ik heb er weer gerobeerd gebruik van te maken maar ik moet gaan plakken en slepen wat duidelijk niet de bedoeling is :

Hoe maak ik een projekt met van bijv. een week vakantie en maak ik aparte mappen voor elke dag van de week met daarin de bijbehorende scenes ? met hoofdstukmarkeringen plakt Idvd de scenes gewoon allemaal achter elkaar totdat één scherm vol is en men naar het volgende moet ? Ik krijg het niet voor elkaar

Misschien een tip ?

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk. Maar wat ik ervan begrijp is dat je 7 dagen op 1 dvd menupagina wilt hebben? Dat kan niet in iDVD. Het maximum is 6 knoppen per pagina. Dus 5 met een 'doorverwijzing' naar een submenu. Of 6 mappen in het hoofdmenu. Voor dit soort werk heb je DVD Studio Pro nodig. Daar kun je alles naar eigen smaak aanpassen. Incl. eigen menu's vanuit b.v. Photoshop lagen. Maar dat is voor een particulier nogal prijzig... En een nogal lange leercurve. Maar daar gaat versie 2 verandering in brengen. Die gaat veel meer op iDVD lijken. Met volledig aanpasbare thema's. Het zelf ontwerpen van menu's blijft ook. En de prijs halveert. Maar is dan nog altijd 600 euro!

Wordt de mpeg-2 codec niet nog beter in versie 2 met de compressor ? Trouwens die compressor zit ook in fcp4 : nog niemand compressor getest uit fcp4?

davedive