Nieuwe folder maken met Automator

Ik probeer met Automator een [b:dbefe531cd]nieuwe folder[/b:dbefe531cd] te maken op mijn desktop en dan krijg ik steeds volgende foutmelding:

[code:1:dbefe531cd]Can’t make «class cfol» “Test” of «class cfol» “Brondir” of item “Simon” of application “Finder” into type alias. (-1700)[/code:1:dbefe531cd]

Zelfde probleem als ik die folder probeer aan te maken in een andere map… iemand enig idee?

Bij mij lukt het wel. Taak 'Nieuwe map' selecteren, mapnaam intikken en klaar. Misschien moet je je permissies herstellen ? Test eens of je manueel in de finder een map kunt aanmaken.

Disk permissions had ik nog niet nagekeken maar mappen manueel aanmaken is geen probleem. Heb de disk permissions is terug juistgezet maar het probleem blijft hetzelfde...

Misschien wel nog even zeggen dat de folder WEL wordt aangemaakt maar NA het aanmaken krijg ik die foutmelding en stopt de uitvoering van het script.

Het aanmaken van de nieuwe map is bij jou waarschijnlijk onderdeel van een grotere takenreeks. Als je het aanmaken van de map als enige taak uitvoert, krijg je dan ook een foutmelding ? Misschien sla je in de takenreeks een stap over en wordt hij daarom onderbroken ?

Nee, dat dacht ik eerst ook maar zelfs als ik het aanmaken van de nieuwe map als enige taak in mijn workflow steek krijg ik die foutmelding, zowel bij een niet opgeslagen, opgeslagen workflow of opgeslagen applicatie.