nieuwe G4 ---> opstartschijf probleem

zo , mn nieuwe G4 is er, en bevalt goed :lol:

1 raar probleempje:

Mn oude HD, waar al 10.2.5 opstond er in bij gezet , in cable select modus, systeem profiel ziet em netjes, kan ook gewoon alle bestanden benaderen en alles, kan hem ook selecteren als opstartschijf in sytem preferences /startup disk,
maar: als ik dan herstart pakt ie em niet, en als ik opstart met de option toest ingedrukt ook niet en is ie niet te zien .

Iemand enig idee hoe ik daar van af kom?

Eh, van wat ik nu ga vragen heb ik geen verstand, maar kan het iets met Master en Slave te maken hebben, of maakt dat niet uit?

Het klinkt op dit moment als, dat hij puur als extra schijf kan functioneren… Is dat niet wat je wilt? :sealed:

[quote:add222607f="ElectricCat"]

1 raar probleempje:

Mn oude HD, waar al 10.2.5 opstond er in bij gezet
[/quote:add222607f]

Volgens mij zou het kunnen dat de daarop geïnstalleerde OS X enkel voor jouw vorige Mac geschikt is. De nieuwe G4 ziet er wel een systeem op staan, maar als hij probeert te booten van dat systeem zal hij een aantal elementen missen.
Eventueel nieuwe OS X op installeren?

't Is maar een wilde gok, maar het zou kunnen dat ik een beetje in de goede richting zit.

Sylvester, ik heb dus ook al geprobeerd om die andere HD te 'blessen' , aangezien die X system folder geen OSX icoontje had op die HD , maar dat helpt dus ook niet, wel vreemd, want dat was een een standaard Jaguar install, geupgrade naar 10.2.5. dus er moet wel bijna zoiets aan de hand zijn wat jij beschrijft,( heeft volgens mij niets te maken met master of slave, inmiddels zit er een derde HD in, en daar zijn allemaal geen problemen mee.)

Op mijn gemak alles overzetten in de komende dagen, en dan maar es een schoon systeem erop zetten idd.

Overigens een erg fijne machine, en ook gewoon STIL , echt geen klachten over geluid of wat dan ook vergeleken bij min vorige Sawtooth.

[quote:e41e33a8da="ElectricCat"]Sylvester, Overigens een erg fijne machine, en ook gewoon STIL [/quote:e41e33a8da]

Ik heb een nieuwe G4 1,25Ghz dual proc. in test gehad, en nu heb ik een G4 1,42 dual proc. uiteindelijk gekocht. De 1,25 was zeer stil, maar die 1,42 is bij momenten net een dieselmotor. Ik ben al eens gaak kijken of het geluid niet van één of andere compressor voor de koeling zou komen :slight_smile: . Toch niet dus. Enfin, dit hoort niet in deze topic thuis, je kan hierover alles lezen in het hardware-gedeelte.

hmmmmm, ik ben blijkbaar niet goed wakker. 't Is nog vroeg. Zand in de oogjes en zo .... We zitten dus IN het hardware forum, dus niet off-topic. Ik ga een dagje werken om wakker te worden... 8)

Ja, = gewoon het hardware forum hier hoor ;-)

Maar dit is in ieder geval een 1 Ghz single MDD FW 800, en daar is prima naast te zitten, echt nix lawaaibak, dus dat is mooi .

Sylvester, je had dus gelijk, op die andere HD een 'archive and install 'gedaan, en hij ziet um dus nu wel prima! TNX.

Iets heel anders mensen , maar als je je Mac via postorder bestelt, zoals ik dus, en stel er is iets mee, moet je dat dan via Apple laten repareren met die standaard 1 jaar fabrieksgarantie, of kan je zo bij elke service provider binnenstappen?

Apple bellen lijkt me, of naar CARD. Want niet iedere provider zal staan te springen om Macjes in ontvangst te nemen waar ze geen geld op hebben verdiend. Ze hebben niet zo'n zin om de klusjes van goedkope Postorders op te lossen... :?

Ik heb er ondertussen ff met Apple over gebeld, en service providers schijnen dat dus gewoon te moeten doen als ie nog in de garantie zit, zelfs in het buitenland, maar ik heb er geen ervaring mee tot dusver gelukkig, maar dat klinkt niet zo positief, dat ze er niet zo blij mee zijn als je daar mee langskomt.

Ik heb volgens mij ergens zoiets gelezen, maar ik zou echt niet weten waar, in ieder geval is het een poos geleden. Het komt erop neer dat ze moeten concureren met goedkope Postorderbedrijfjes en wanneer ze dan op de prijs verliezen van die concurent, zouden ze niet staan te springen wanneer je langskomt bij hen, omdat de Postorder geen service verleent...

Maar een Service Provider is dat niet CARD Services? Die repareert toch voor Apple?

Hierboven bedoel ik dus bedrijven die Apple-producten verkopen en dan mensen langskrijgen die het bij een goedkope Postorderbedrijf gekocht hebben en dan voor service bij hen komen… Zij moeten de boel dacht ik dan weer doorsturen naar CARD of Apple etc. en dat levert hen, lijkt mij niets op… Maar goed, ik heb er niet zelf ervaring mee, dus allemaal zeker weten, doe ik niet… :sealed: