nieuwe G4 server 2x 1 Ghz (mirror) wil niet booten - kan iemand me PLEASE helpen......

weet iemand waarom een nieuwe G4 server (2x 1 GHz ) niet wil booten op het moment dat ik de Nvidia Geforce 4 MX verwisseld heb voor een ATi Rage Pro (16MB)......

en misschien is het mogelijk om een andere (goedkope) kaart te kopen en die in de server te zetten!! (maar welke??)

Ik mag hem namelijk omruilen omdat het beeldscherm van de server bijna nooit aanstaat en hij daarom niet zo'n goede video kaart nodig heeft!!

groeten H.S.-L.

Misschien is het niet mogelijk om de ATi Rage Pro 16 MB in een (nieuwe) Power Mac G4 (server) te stoppen. Lijkt me raar, maar het zou kunnen.

Ik heb even in de Apple Knowledge base gekeken, maar heb daar niks over kunnen vinden. Kan aan mijn lack aan zoek capaciteiten liggen!

Adriaan

Edited By Adriaan Mol on nov. 06 2002 at 19:16

Wil hij ook niet booten vanaf CD-ROM? En heb je het PRAM gezapt? En heeft hij wel de juiste ATI driver? Geef even wat meer info. Misschien komen we er dan uit.

[quote:post_uid0="Guest"]Wil hij ook niet booten vanaf CD-ROM? En heb je het PRAM gezapt? En heeft hij wel de juiste ATI driver? Geef even wat meer info. Misschien komen we er dan uit.[/quote:post_uid0] ja hij boot wel vanaf cd en ook in safe mode (met shift ingedrukt) en ik heb ook PRAM gereset!! en ik heb ook de laatste drivers geinstalleerd, maar na het Boot scherm (grijze apple) blijft het scherm grijs en doet hij niks meer, als ik in UNIX boot, dan ziet hij wel de kaart in de AGP slot, dus daar ligt het niet aan..

de systeem beheerder dacht dat het aan de MAC OSX server (10.2) software ligt, en dat de drivers daar niet in zitten!!.., maar ik heb ze daarna ook nog geinstalleerd, dus ik snap het echt niet!!

groeten HS-L

Heb soortgelijk iets, maar kom helemaal niet verder! Blijft bij open Firmware scherm.

Hier staat het topic:

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1552