Nieuwe generatie laptops

Ik weet niet of dit het juiste forum is als dat niet zo is mijn excuses

ik vroeg mij namelijk wat af, ik heb een macbook (2e hands gekocht) en die is nu ongeveer 2 jaar oud volgens coconut battery.

Hoelang gaat een macbook mee? Ik hoorde iemand laatst zeggen dat laptops 4 jaar meegaan. Maar dit is natuurlijk een macbook.

Ik wil dit graag weten want dan ga ik alvast beginnen met sparen voor een macbook pro. Ook vroeg ik mij af wanneer er een nieuw type laptop geintroduceerd wordt.

Dus… sparen en een macbook pro kopen of wachten en een nieuwe generatie project x macbook kopen?

Laptops gaan 4 jaar mee? En dan? Imploderen ze dan vanzelf?

Een laptop kan met een beetje geluk héél lang mee gaan.
Als jij er tevreden over bent dan kan je hem ook héél lang blijven gebruiken.

Ik ken in ieder geval een heleboel iBooks en Powerbooks die al beduidend langer meegaan dan die 4 jaar.
En waarvan de gebruikers nog steeds veel plezier beleven aan het gebruik er van.

[quote:346d3972fe="Meaculpa"]Ook vroeg ik mij af wanneer er een nieuw type laptop geintroduceerd wordt.[/quote:346d3972fe] Aanstaande dinsdag! :)

Ik kan je natuurlijk alleen vertellen wat IK zou doen. Ruim twee jaar geleden kocht ik een MacBook, een van de allereersten. Het was een mooie machine als-ie werkte. ALS ie werkte. Alles is er mis mee geweest: 'spontaneous shutdown' (door Apple ontkend in het begin, maar voor menig Macbook-eigenaar de reden om als een maniak Appeltje-S te blijven induwen), nieuw moederbord, nieuwe topcase (2x), etc. Sindsdien een MacBook Pro gekocht en achteraf had ik dat veel eerder moeten doen - wat een heerlijke machine.

De moraal van het verhaal: 1) de MacBook Pro is z’n meerprijs echt waard en 2) Wacht na 14 oktober even af wat de eerste verhalen over de nieuwe laptops zijn en laat Apple de kinderziektes eruit halen alvorens eentje te kopen.

[quote:39ae7867c7="ilja.nieuwland"]Ik kan je natuurlijk alleen vertellen wat IK zou doen. Ruim twee jaar geleden kocht ik een MacBook, een van de allereersten. Het was een mooie machine als-ie werkte. ALS ie werkte. Alles is er mis mee geweest: 'spontaneous shutdown' (door Apple ontkend in het begin, maar voor menig Macbook-eigenaar de reden om als een maniak Appeltje-S te blijven induwen), nieuw moederbord, nieuwe topcase (2x), etc. Sindsdien een MacBook Pro gekocht en achteraf had ik dat veel eerder moeten doen - wat een heerlijke machine.

De moraal van het verhaal: 1) de MacBook Pro is z’n meerprijs echt waard en 2) Wacht na 14 oktober even af wat de eerste verhalen over de nieuwe laptops zijn en laat Apple de kinderziektes eruit halen alvorens eentje te kopen.[/quote:39ae7867c7]

Is er op 14 oktober een conferentie ofzo?

Leef jij in een grot ofzo ;) [size=7:22af5064cf](vriendelijk bedoeld)[/size:22af5064cf]

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3635:
The spotlight turns to notebooks.

Er komen nieuwe MacBook modellen uit, misschien een van $800, en als dat niet zo is betekent dat dat de huidige modellen ook naar een prijs rond de 800 gaan zakken. Oftewel: De kans is groot dat je woensdag voor 800 een MacBook kunt halen.