Sinds kort begint de accu van mijn macbook (A1181/A1185, early 2008) uit te zetten, dus ben ik van plan om een nieuwe accu te kopen.
Als student heb ik weinig geld te besteden, maar ook omdat m’n macbook al oud begint te worden, ben ik opzoek naar een goede goedkope accu. Nu ben ik op internet opzoek gegaan naar een accu alleen zou ik niet weten welk merk ik moet nemen. De websites waar ik op terecht ben gekomen zijn:
[i] Bizzix.nl
Merk: Onbekend
Ik vind - als ik eerlijk mag zijn - dat je juist wel moet investeren in een officiële batterij. Het is een smak geld maar je geeft zelf al aan dat je MacBook Pro oud begint te worden. Als je van plan bent om hem in de (nabije) toekomst te verkopen ben je beter af met een complete set. Weinig mensen zullen geïnteresseerd zijn in een laptop die bestaat uit niet-originele onderdelen. Pas op, dat het duur is versta ik, ik ben zelf ook student.
Wat betreft je vraag: iemand is hier vorige week met dezelfde vraag komen aanzetten en toen werd Bizzix genoemd als een vrij betrouwbaar product!
Bedankt voor je reactie!
Een Macbook accu van Apple zelf kost al gauw 160euro en daar heb ik gewoon het geld momenteel niet voor. Ik snap je punt, ook ik ben geen voorstander van 2e hand of B-merk producten, maar in dit geval maak ik toch maar even een uitzondering. (Tenzij ze ook voor 100euro of minder verkocht worden, want dan heb ik er uiteraard wel belang bij )
Ik heb een Macbook 13’’ die onderhand alweer 5jaar oud is wat hier en daar ook wel te merken valt. (muisknop werkt niet meer zo goed, soms wilt hij niet opladen) en ik vind het gewoon zonde om daar nog veel geld aan uit te geven. Vandaar dat ik dus opzoek ben naar een goedkopere accu. Over 1 of 2jaar koop ik wel een geheel nieuwe Macbook
Dat Bizzix als vrij betrouwbaar genoemd is zal ik in mijn overweging meenemen. Zijn er ook nog leden die ervaring hebben met de andere merken / websites? Of zelf een website kennen waar ik een goedkoop Macbook accu kan vinden?