Sinds kort begint de accu van mijn macbook (A1181/A1185, early 2008) uit te zetten, dus ben ik van plan om een nieuwe accu te kopen.
Als student heb ik weinig geld te besteden, maar ook omdat m’n macbook al oud begint te worden, ben ik opzoek naar een goede goedkope accu. Nu ben ik op internet opzoek gegaan naar een accu alleen zou ik niet weten welk merk ik moet nemen. De websites waar ik op terecht ben gekomen zijn:
[i] Bizzix.nl
Merk: Onbekend
Ik vind - als ik eerlijk mag zijn - dat je juist wel moet investeren in een officiële batterij. Het is een smak geld maar je geeft zelf al aan dat je MacBook Pro oud begint te worden. Als je van plan bent om hem in de (nabije) toekomst te verkopen ben je beter af met een complete set. Weinig mensen zullen geïnteresseerd zijn in een laptop die bestaat uit niet-originele onderdelen. Pas op, dat het duur is versta ik, ik ben zelf ook student.
Wat betreft je vraag: iemand is hier vorige week met dezelfde vraag komen aanzetten en toen werd Bizzix genoemd als een vrij betrouwbaar product!
Bedankt voor je reactie!
Een Macbook accu van Apple zelf kost al gauw 160euro en daar heb ik gewoon het geld momenteel niet voor. Ik snap je punt, ook ik ben geen voorstander van 2e hand of B-merk producten, maar in dit geval maak ik toch maar even een uitzondering. (Tenzij ze ook voor 100euro of minder verkocht worden, want dan heb ik er uiteraard wel belang bij )
Ik heb een Macbook 13’’ die onderhand alweer 5jaar oud is wat hier en daar ook wel te merken valt. (muisknop werkt niet meer zo goed, soms wilt hij niet opladen) en ik vind het gewoon zonde om daar nog veel geld aan uit te geven. Vandaar dat ik dus opzoek ben naar een goedkopere accu. Over 1 of 2jaar koop ik wel een geheel nieuwe Macbook
Dat Bizzix als vrij betrouwbaar genoemd is zal ik in mijn overweging meenemen. Zijn er ook nog leden die ervaring hebben met de andere merken / websites? Of zelf een website kennen waar ik een goedkoop Macbook accu kan vinden?
Niet merk accu’s zijn meestal niet zo goed als die van apple zelf. Het merk of de winkel zegt niet zoveel omdat die accu’s van een willekeurige fabriek in china komen en dan door een handelaar van een merk worden voorzien. Als je een laptop wil die weer als nieuw is koop dan een echte apple accu. Mijn macbookje heeft twee jaar een nieuwe niet merkaccu en die is nu alweer brak
Zoals ik al vertelde heeft mn Macbook onderhand al meerdere mankementen. Als de accu het enige was wat er aan mn laptop mankeerde dan had ik wel een Apple accu gekocht zodat mn macbook weer lang mee kan. Maar omdat dat niet het enige is wat er aan mn laptop mankeert, heb ik geen zin om meer geld er aan uit te geven. Bovendien heb ik er het geld niet voor.
Ik heb er naar gezocht, en ik heb maar 1 website kunnen vinden die een originele Apple Accu kan leveren, maar die kost dan ook 160euro (5x zo veel als een goedkope accu). Ik heb de accu puur nodig om mn laptop aan te kunnen zetten, verder hangt ie toch veel aan het netsnoer. Ook hoop ik binnen 1 of hooguit 2 jaar een nieuwe macbook te kunnen kopen omdat deze hard aan vervanging toe is.
Bizzix is niet betrouwbaar, hun batterijen geven sowieso niet gegarandeerd 100 % van de originele capaciteit, als je pech hebt maximum 80, waarbij ze dan “toevallig” dat type batterij niet meer hebben (ook niet na maanden wachten) en ze je ook niet de mogelijkheid bieden de batterij terug te nemen.
Van de levertijd van DealExtreme was ik al op de hoogte!
Oke, zou dat dan betekenen dat Bizzix oude accu’s opstuurt die onderhand al een beetje op zijn? Klinkt niet echt positief inderdaad.
Vanmiddag heb ik de accu op de tweede link van DealExtreme besteld. Wanneer ik deze ontvangen heb laat ik hier gelijk even weten wat ik er van vind!
voor de macbook kan je ook vrij goedkoop een nieuw toetsenbord/trackpad bestellen en wat extra geheugen kost ook niks meer. Dan zijn het weer hele fijne machientjes.
9 van de 10 bezoekers geeft een slechte score, steeds na 1 a 1,5 jaar opnieuw stuk. Mijn batterijtype is net anders, daar staan geen reviewscores op, maar toch… Is er niet een aftermarket merk/type dat wel goed scoort?
Mijn Macbook is van 2009, heeft nu 128GB SSD + 500GB harddisk op de plaats van de DVD drive en extra RAM geheugen en draait als een zonnetje.
Deze accu doet gewoon z’n ding, maar aangezien ik m’n laptop altijd op het netstroom aangesloten heb kan ik je niet vertellen hoe goed de accu werkt als je de laptop draadloos gebruikt. Maar voor mijn doeleinde werkt de accu iig goed!
In het programma “coconut battery” zie ik staan dat 4503mAh de huidige capiciteit is, en het design capacity op 5020 mAh zit.
Doorgaans houden wij eigenlijk niet zo van het omhoog schoppen van topics maar wij zouden graag toch even een aantal zaken voor toekomstige lezers duidelijk willen maken over accu’s in het algemeen.
De kwaliteit van een accu is meetbaar op 2 gebieden buiten het uiterlijk en de form fit:
1: Het vermogen van de accu, vaak in mAh of wh uitgedrukt
2: De kwaliteit van de energiecel welke gebruikt is, terug te zien in duurzaamheid in cycles en het vasthouden van het vermogen
De witte A1185 macbook accu welke Gon online besteld heeft zou origineel van Apple op 5600mAh uit moeten komen in coconut battery. De bestelde accu van ebay zit daar met 4500mAh werkelijke capaciteit dus een behoorlijk eind vandaan. Met die accu kan dus zo’n 20% minder lang gewerkt worden in uren en vaak is dit ook een goede indicator voor de energiecel welke gebruikt is, dat zal geen Panasonic of Sony zijn maar een B of C grade. Waardoor na een relatief korte tijd de accu nog meer vermogen verliest en er dus korter mee gewerkt kan worden.
De accu’s welke Bizzix levert worden door ons zelf samengesteld en in opdracht geproduceerd altijd met A grade energiecellen en met het vermogen welke de originele batterijen van Apple ook hebben. Dit is ten alle tijden meetbaar als de accu gemonteerd is en een programma als coconut battery wordt gebruikt.
Lekker bezig idd.
Nog wat nuttige info voor de niet ingehuurde figuranten: Wat accu’s voor MacBook betreft heb ik goede ervaringen met LMP. Schijnt dat die batterijen veelal uit dezelfde fabrieken komen waar Apple ook zn accu’s vandaan haalt. Ze doen er lig weinig voor onder.
Ik had 2 weken geleden een nieuwe accu nodig voor mijn Macbook en kende dit begrijf verder niet. Na even te hebben gegoogled kwam ik ook op dit draadje uit. Het schrok mij eigenlijk af. Na nog wat verder onderzoek te hebben gedaan kwam ik op hun feedback site uit, (waar klanten hun reviews achter kunnen laten). Dat heeft mij er weer van overtuigd om toch daar te bestellen.
Maandag de accu’s (voor een hele oude Macbook pro en een voor mijn 3,5 jaar oude Macbook Air) ontvangen en gemonteerd. De kwaliteit is uitstekend. Dus laat je niet misleiden door dit oude draadje mocht je dit topic tegenkomen als je bij deze lui iets wil bestellen.
[quote=Gon url=http://www.onemorething.nl/community/topic/nieuwe-goedkope-accu-voor-macbook/#post-2554261 time=1369504812]Bedankt voor je reactie!
Een Macbook accu van Apple zelf kost al gauw 160euro en daar heb ik gewoon het geld momenteel niet voor. Ik snap je punt, ook ik ben geen voorstander van 2e hand of B-merk producten, maar in dit geval maak ik toch maar even een uitzondering. (Tenzij ze ook voor 100euro of minder verkocht worden, want dan heb ik er uiteraard wel belang bij )
Ik heb een Macbook 13’’ die onderhand alweer 5jaar oud is wat hier en daar ook wel te merken valt. (muisknop werkt niet meer zo goed, soms wilt hij niet opladen) en ik vind het gewoon zonde om daar nog veel geld aan uit te geven. Vandaar dat ik dus opzoek ben naar een goedkopere accu. Over 1 of 2jaar koop ik wel een geheel nieuwe Macbook
Dat Bizzix als vrij betrouwbaar genoemd is zal ik in mijn overweging meenemen. Zijn er ook nog leden die ervaring hebben met de andere merken / websites? Of zelf een website kennen waar ik een goedkoop Macbook accu kan vinden? [/quote]
Je kunt proberen hem eens via de genius bar te laten vervangen.
Bij de late 2008 kostte dat iets van 100 euro ipv de winkelprijs van idd 160.