nieuwe harddisk in Emac

Wie heeft er al eens een nieuwe harddisk in een emac gebouwd ? Was het ingewikkeld?

:sealed:

[quote:f64e808611="Harmberg"]Wie heeft er al eens een nieuwe harddisk in een emac gebouwd ?[/quote:f64e808611] Ik niet [quote:f64e808611]Was het ingewikkeld?[/quote:f64e808611] Nee.

Gewoon alles eraf schroeven wat er af te schroeven valt en je komt waarschijnlijk het ding wel tegen :wink:

Je kunt een handleiding [url=http://home.earthlink.net/~gamba2/manuals.html]hier[/url] downloaden. Daarin staat alles beschreven met foto's.

Let op! Een van de activiteiten is het ontladen van de beeldbuis. Dat heb ik een keer of 10 gedaan bij de allereerste serie Macs (128K, 512K). Bij 1 was er nog voldoende lading om een flinke vonk te trekken.

bedankt, ik ga het proberen!

[quote:f8486f6f9c="macpro"]Je kunt een handleiding [url=http://home.earthlink.net/~gamba2/manuals.html]hier[/url] downloaden. Daarin staat alles beschreven met foto's.

Let op! Een van de activiteiten is het ontladen van de beeldbuis. Dat heb ik een keer of 10 gedaan bij de allereerste serie Macs (128K, 512K). Bij 1 was er nog voldoende lading om een flinke vonk te trekken.[/quote:f8486f6f9c]

Leuk Pro! Hoe ontladen we die boel met een schroevedraaier?

[quote:233658d730="Urbin"]Hoe ontladen we die boel met een schroevedraaier?[/quote:233658d730] Met je vinger dacht ik. Gewoon even het ijzertje onder de eMac aanraken. Staat allemaal in het pdf'je op de bpvenstaande site.

[quote:82ef286f75="Urbin"]Leuk Pro! Hoe ontladen we die boel met een schroevedraaier?[/quote:82ef286f75] Draadje met krokodilleklemmetjes aan het chassis en aan de schroevedraaier. Voorzichtig onder het rubber kapje vrotten dat de stroom naar de beeldbuis brengt. Heb je geluk, dan gebeurd er niets. En anders hoor je een lekkere paf met vonk. Is verder niets aan de hand. En best kikken als het een keer voorkomt. :wink:

Weer wat wijzer. :wink:

Het is gelukt, de nieuwe harde schijf zit erin. Met een beetje geduld en voorzichtig te werk gaan is het een fluitje van een cent. Bedankt voot jullie tips. :lol: