nieuwe HD in B/W G3? - probleemmet IDE interface?

Hi,

Ik wil de 6GB disk in mijn 1e generatie (300 Mhz) G3 vervangen door een moderne. (Bijvoorbeel Maxtor 40GB/7200rpm, plm 100 euro).
Nu las ik op xlr8yourmac allerlei verhalen over dat dat niet zou werken, probleem met IDE master/slave settings.
Wat we me niet duidelijk is, is of het alleen een 2e (extra) HD betreft, of ook vervanging van de originele.

Iemand tips over het opwaarderen van de schijven in een oude blauwe G3?

bvhd

| h | e | n | q |

Een 'normale' ATA100 hdd is backwards compatible met oudere systemen, en zou dus een goede vervanger moeten kunnen zijn van je 6GB exemplaar.

Echt veel nut heeft de oude hdd toch niet meer als je er een 40GB in hangt, dus om mogelijke conflicten te vermijden hang je de 6GB vast in de curiositeitenvitrine :wink:

Vervangen gaat zowieso goed, en over het algemeen ontstaan er geen problemen als je beide HD's installeerd. Ik heb,toen ik er zelf me bezig was, gemerkt dat er meerdere jumpersettings mogelijk zijn om een goede master/slavecombi te maken; de standaardjumpersettings uit de documentatie werkten niet OK, maar in een gedownde dikke Maxtor-manual vond ik een alternatieve setting, en die werkt zonder mankeren.

Ik zou het proberen, en als het niet werkt laat dan de 6 GB eruit.

Hey Henq,

Een tijdje geleden had ik ook problemen met men
6GB schijf in m'n 300Mhz B&W, heb deze toen perfect kunnen
vervangen door een  80GB exemplaar van IBM, heb wel mijn
6GB HD eruit gelaten. Installatie is perfect verlopen.

Greetz
Denief

toen ik nog een 400 B&W had heb ik zonder enig probleem mijn 12 Gb als slave hergebruikt naast mijn destijds nieuwe maxtor 60 giger. dus gewoon proberen. succes!